סוריה
סוריהצילום: רויטרס

גורם בכוחות השיעיים בסוריה אמר לעיתון ''ניו יורק טיימס'' כי בתקיפה שבוצעה הלילה (שני) בחמה שבמערב סוריה הושמדו 200 טילים ונהרגו 16 בני אדם, 11 מהם איראניים.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי רמז כי טהרן לא תשתוק בעקבות התקיפות נגד הכוחות האיראניים בשטח סוריה.

''התקופה של 'פגע וברח' נגמרה, התקיפה תתקבל עם תקיפת נגד", אמר חמינאי, ''כל מקום שארה"ב נכנסת אליו היא יוצרת חוסר יציבות, ומביאה לאומללות של האנשים. לכן יש לגרש אותה ממערב אסיה. ארה"ב צריכה לעזוב, לא הרפובליקה האסלאמית''.

בצהריים התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון חירום בתל אביב שנמשך כשעה וחצי. בשל התארכות הדיון בוטלו ישיבות הסיעה בקואליציה.

מומחה לענייני סוריה במרכז וושינגטון למדיניות במזרח הקרוב, אנדרו טבלר, אמר לאתר ''אל ג'זירה'' כי המתקפה בסוריה "נראית כמו תקיפה ישראלית".

היעדים שנפגעו, לדבריו, הם "בסיסים מעורבים" המכילים כוחות סוריים ואיראניים.

מקור מודיעיני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי נראה שמספר מתקפות טילים פגעו במרכזי פיקוד ובקרה של "מיליציות בתמיכת איראן" אשר נלחמות לצד הכוחות הנאמנים לנשיא הסורי, בשאר אל-אסד.

הטלוויזיה הסורית, סאנ"א, שידרה צילום וידיאו של פיצוצים אשר אירעו, לדבריה, כתוצאה מהמתקפה. בשידורי הטלוויזיה נאמר כי פיצוצים נשמעו באזור אל-חמה וחאלב. מקור צבאי אמר כמדובר ב"תוקפנות חדשה" ע"י אויביה של סוריה.

כתב אל ג'זירה תיאר את התקיפה כ"אחת התקיפות החזקות ביות נגד הצבא". “אזרחים בחאלב אמרו ששמעו פיצוץ אדיר והתיאור שלהם מתאים למה שהמדינה אומרת", אמר.

כתבת אחרת של אל ג'זירה ציינה שהאירוע הזה שונה מאירועים דומים קודמים בכך שסוריה אינה טוענת שישראל ביצעה את התקיפה.