רצח והפך לגיבור. צ'ה גווארה
רצח והפך לגיבור. צ'ה גווארהצילום: ISTOCK

היום (ראשון), יום הראשון במאי, המכונה חג הפועלים, ובתנועה הליבראלית יקיימו גם השנה אירוע תזכורת לקרבן שהקריבה האנושות על מזבח הקולקטיביזם הקומוניסטי.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם עו"ד יעקב כהן, רכז יום הזיכרון לקורבנות הקולקטיביזם בתנועה הליברלית החדשה, המספר על ההיערכות ועל מהותה של הפעילות המתוכננת ואומר "המטרה שלנו היא למחות נגד גניבת הדעת של ארגונים שתומכים במשטר הקולקטיביזם".

תהינו באוזני עו"ד כהן מהו הגורם שהוביל למצב שבו אנשים כמו 'ה גווארה, פידל קסטרו ואף סטאלין ,שבעיניו ובעיני התנועה הליבראלית, הם פושעים נגד האנושות הפכו מודל להערצה ודיוקנותיהם מעטרים חולצות של בני נוער בעולם הערבי.

"המצב הזה נוצר ממספר סיבות. יש תרבות-פופ כלכלית שבה הסוציאליזם מצטייר כעזרה לחלש. יש תחושה רומנטית שכולם שווים ומגיע לכולם שוויון ומי שמצטייר כמי שדחף את העיקרון הזה הוא מצטייר כגיבור תרבות וכמנהיגים שלחמו למען העם שלהם, אבל בפועל, כשבוחנים את העובדות, בכל מדינה שבה הונהג סוציאליזם ותכנון מרכזי כלכלי והתערבות ממשלתית ביד גסה בתכנון המשק, נוצר רעב והכלכלה קרסה. כך זה ברוסיה הקומוניסטית ועד יוון הכמעט קומוניסטית של היום".

הדברים, אומר כהן, אינם נעצרים בהיבט הכלכלי סוציאלי, אלא נוגעים גם לסוגיית זכויות האדם. "כשאין ליברליזציה של השוק זה פוגע בזכויות האדם. צ'ה גוורה מוערץ כמהפכן, אבל הוא רוצח המונים שביצע וידוא הריגה במיעוטים והומוסקסואלים. הוא אחראי ישיר לרצח של אלפי אנשים יחד עם פידל קסטרו. אלה אויבי האנושות ולא גיבורים ועל זה אנחנו נאבקים".

"יש בכנסת חברי כנסת שמעריצים את צ'ה גוווארה ואת הוגו צ'אבס. אנחנו נלחמים נגד זה שלוקחים אנשים רעים והופכים אותם לגיבורים בגיבוי האקדמיה והתקשורת", אומר כהן הסבור כי מאחורי הקריאה למעורבות ממשלתית בשוק החופשי קיים אינטרס של מי שלא מסוגל לדאוג לעצמו ומבקש שהמדינה תישא אותו על כפיה ותדאג לו, במקום להפוך את חייו ומעשיו ליצירתיים יותר ומועילים יותר לשוק. "מי שמטפח את הסוציאליזם אלו האנשים שבמוקדי הכוח. הם שדורשים התערבות במשק".

על הטענה לפיה הסוציאליזם מבטא חסד, חמלה ודאגה לעני קובע כהן כי מדובר בגניבת דעת, "כמה קורבנות ימותו מעוני עד שהם יידעו שזה לא נכון? יש מיליוני קרבנות ברחבי עולם שהם העדות לזוועות של הקולקטיביזם ולפשעים שהם ביצעו, ואנשים למרות זאת עדיין ממשיכים לחשוב שהאנשים הללו הם גיבורים ומהפכנים, דמויות היסטרויות שצריך להעריץ. זה פשע ועוול להעריץ את האנשים האלה ויש לזה מחיר".

"אם הציבור הליבראלי לא יתעורר בזמן ולא נעמוד על שלנו ורק נבכה בלי לעשות, נשלם את המחיר כמו שקרה ביוון שדוגלת אמנם בעיקרון הקפיטליסטי אבל מפרידה בין ליבראליזם לקפיטליזם וכך נוצר שיח פופיליסטי ומפלגות שמאל כלכלי קיצוניות שעלו לשלטון. כיום יוון בחדלות פרעון ולפני קריסה. אסור לנו להגיע לשם".

מנסיון העבר של אירועי התנועה הליבראלית באחד במאי, נשאל עו"ד כהן כיצד מגיבים תומכי האחד במאי למפגנים הגוברים נגד הקולקטיביזם. "יש היום שיח מאוד מקוטב. באקדמיה, תחומי הכלכלה, הפילוסופיה ומדעי המדינה יש בהם הטיה של חומרי הלימוד. לא לומדים את כל התיאוריות. מי שבא ללמוד את מדעי המדינה הוא רוצה את ליטרת הבשר של מדעי המדינה מבלי להתוודע לעמדות הליבראליות.

''התוצאה היא שאנשים חושבים שלאומיות היא פשיזם, שחוק חופשי הוא גזל וכו' מבלי שיש להם את הכלים להתמודד עם טענה נגדית. כשהם יוצאים מהאקדמיה הם נחשפים למידע אחר בניגוד למה שלמדו ולא יודעים להתמודד עם הטענה. אנחנו מבקשים שיח אינטלקטואלי מול תומכי המרקסיזם והסוציאליזם אבל מקבלים את אותם תשובות על כך שאנחנו פשיסטים ללא חמלה, שומעים טענות לגופו של אדם ולא לגופו של עניין".

עם זאת הוא מוסיף ומציין כי באחרונה "יש יותר ויותר חשיפה לעקרונות הליבראליזם. רואים סוציאליסטים נוטים יותר לכיוון הליבראלי. אם נמשיך ונתמיד להעלות את העניין לסדר היום דברים ישתנו".