ח"כ ענת ברקו
ח"כ ענת ברקוצילום: לשכת ח"כ ברקו

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ ענת ברקו (הליכוד), ולפיה אדם שהורשע בעבירת טרור חמורה או עבירת ביטחון חמורה ונגזר עליו מאסר של שבע שנים לפחות, לא יוכל להתמודד בבחירות למשך 14 שנים מיום שחרורו מהמאסר בפועל.

החוק אושר ברוב של 86 תומכים לעומת 10 מתנגדים.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "מדובר באמצעי שנועד לסמל את הפסול שבמעשה הטרור ובכך להשפיע על התפיסות החברתיות של הציבור ועל חינוכו. במסגרת זו שמור מקום מרכזי להוקעה הציבורית של מי שפעל נגד מדינתו ואזרחיה".

"הדגשת הפסול האזרחי שבמעשה מחייב למנוע התמודדות לכנסת של מי שהורשע בעבירות טרור. על מנת למנוע תופעה פסולה זו, של התמודדות לכנסת של מי שכבר הוכיח כי הוא פועל נגד קיומה של המדינה או נגד שלום אזרחיה על רקע אידאולוגי, דתי וכל היוצא בזה. הצעת החוק אינה נועלת את הדלת בפני מי שהורשע בגין עבירה על רקע טרור ובלבד שסיים לרצות עונשו ובמשך שנים רבות חדל מלעסוק בטרור", נכתב עוד הסבר להצעה.

ח"כ ענת ברקו סיכמה בתום ההצבעה, "אני מודה לחבריי בקואליציה ובאופוזיציה שתומכים בחוק ולא חושבים שהכנסת היא מקום שבו צריכים לכהן כאלה שהורשעו בעבירות טרור".

"זה אולי נשמע דמיוני אבל זה גם נשמע דמיוני שח"כ מרגל לטובת החיזבאללה או מבריח למחבלים בכלא טלפונים סלולאריים ואלה דברים שקרו. זה חוק שימנע ממי שלא צריך להיות כאן להגיע לכאן ולפגוע בביטחון המדינה", דברי ברקו.