פרוש במפגש
פרוש במפגשצילום: באדיבות המצלם

עמיתי קורס 'משפיעים – חרדים לשירות המדינה ולשלטון המקומי', שנמצא במוקד עתירה משפטית שהגישה 'שדולת הנשים', סיירו במשרד החינוך בירושלים במסגרת יום הכשרה שעסק במערכת החינוך הישראלית.

הסיור הינו חלק משלב למידה עצמית, שבו העמיתים מובילים ומתכננים בעצמם את תכנית הלימודים, וצוות הקורס רק מלווה ומייעץ.

במשרד החינוך, נפגשו העמיתים עם ראשי אגפים ובכירים נוספים במשרד. בהמשך, העמיתים נטלו חלק בפאנל על מדיניות וזרמים במערכת החינוך בהשתתפות מנהלי בתי ספר ממגזרים שונים, בהם גם מנהלת בית ספר חרדי באלעד ומנהלת בית ספר תיכון ערבי ברמלה.

לקראת סוף יום ההכשרה במשרד החינוך, הופתעו העמיתים כאשר סגן שר החינוך מאיר פרוש, ירד ממשרדו על מנת לחזק את ידיהם לקראת המשך הדיונים המשפטיים בעניינם וחלק איתם מניסיונו הרב בשירות הציבורי.

לדברי הרב פרוש, במוסדות הממשלתיים השונים, כמעט ואין עובדים חרדים אשר התקבלו לעבודה בדרך המלך.

"ב-70% מהמשרדים, אין פקיד חרדי אחד. לא כזה שאני מיניתי אותו, או שגפני או דרעי או ליצמן... אלא אדם חרדי שהמשרד בחר בו. תאמינו לי, לא יושבים שם אלופים לא תתי אלופים ולא אלופי משנה. למה אין שם פקיד חרדי אחד?... כך גם בלשכה המשפטית, למה אין יועץ משפטי חרדי אחד בכל הקבוצה הזאת שיושבת שם?".

בהמשך דבריו, עמד סגן השר על הציפיות הגדולות שיש לחברה החרדית ולמדינה מבוגרי 'משפיעים'. "כאשר אתם תיכנסו לעבודה ויתחילו להכיר בתועלת המירבית שאפשר להפיק מכם, זה יעזור לתהליך שאני מצפה לו... להוכיח שגם אדם חרדי יכול לנהל עסק".