נאום נתניהו המלאבאדיבות ערוץ עשר

גורם מודיעין בכיר נפגש בצהריים (שלישי) עם כתבים מדיניים וצבאיים, וחשף מעט מהמבצע הנועז להשגת ארכיון האטום של איראן, שמעיד כי טהרן ממשיכה בתוכנית הגרעין שלה במטרה להשמיד את ישראל.

לדברי הגורם, איראן החביאה את הארכיון והציבה שמירה קפדנית מאוד שרק מעטים באיראן ידעו עליה. ''לא לקחנו את כל הארכיון'', סיפר איש המודיעין הבכיר.

"קיבלנו כמות אדירה של חומר שמעולם לא הגיע לישראל ובהיקף אדיר, בשפה הפרסית, חומר מורכב ומאתגר מאוד", הוא תיאר.

לדבריו, ''החומר מחדש מאוד דברים שידענו בעבר. רק כדי להבהיר - כשסבא''א עשו את הדו''ח הם התבססו על אלף מסמכים, ולנו יש מעל 100 אלף מסמכים, חומר חדש ומשמעותי שמראה בוודאות כי איראן רוצה לפתח נשק גרעיני''.

הבכיר הסביר כי הארכיון של איראן נותן לישראל תמונה בהירה ומהווה הוכחה לעצם קיומה של תוכנית נשק איראנית, לצד תוכניות המשך ששותפות להן הדרג המדיני של איראן, ''ותוכניות שמראות על ביצוע והמשך פיתוח הנשק''.

הוא לא מתרגש מהאפשרות שאיראן תתכחש לאמינות המסמכים שחשף אמש נתניהו, ''ההיקף והגיוון של המידע לא יאפשרו לאיראן להגיד שהחומר מזויף''.

''על כל הצהרה איראנית ולפיה אין בכוונתם לייצר נשק גרעיני, יש לנו 100 הוכחות שהם משקרים", סיפר גורם המודיעין הבכיר.

ראש המועצה לביטחון לאומי שהשתתף גם הוא בתדרוך לכתבים, דימה את איראן לבעיה רפואית. ''ההסכם היה אמור להיות תרופה אך הארכיון שנחשף גילה שהתרופה לא מרפאה ובמקום לחפש תרופה אחרת ממשיכים לקחת את אותן תרופות שגורמת לתופעות לוואי'', אמר.