המדריך הקצר לקידום אתרים אורגני

רבות דובר וסופר על נפלאות הקידום האורגני, על חשיבותו ומדוע כל אתר ברשת, חשוב ויבצע קידום לאתר שלו.

ערוץ 7 , ט"ז באייר תשע"ח

קידום אתרים
קידום אתרים
shutterstock

המדריך הקצר לקידום אתרים אורגני

רבות דובר וסופר על נפלאות הקידום האורגני, על חשיבותו ומדוע כל אתר ברשת, חשוב ויבצע קידום לאתר שלו... אחד הדברים החשובים ביותר, עליהם רבים נוטים לדלג, הוא ההסבר המהותי למה זה באמת קידום אתרים אורגני ומה הם אותם שלושה שלבים חשובים עליהם אסור לפסוח.

בכתבה הבאה, בחרנו להתמקד בקידום אורגני, להסביר על חשיבותו ולסקור את שלושת השלבים האקוטיים ביותר בתהליך הקידום האורגני.

חשיבות הקידום האורגני לעסק שלך

בכל העולם כולו בכלל ובישראל בפרט, ישנם המון עסקים. חלקים עסקים קטנים, חלקם בינויים והיתר גדולים. כל עסק עוסק בתחומו שלו ומציע יתרונות כאלו ואחרים אך אחד הדברים המשותפים לכולם הוא הרצון לגייס כמה שיותר לקוחות, בעלויות סבירות וכאלו, שיאפשרו לעסק להיות ריווחי ולהמשיך להתנהל.

בשנים האחרונות, מאז פרצה רשת האינטרנט לחיינו, מאוד ברור כי עסק אשר אינו נמצא ברחבי הרשת ובאופן בולט, פשוט אינו קיים ולכן כמעט כל העסקים בנו לעצמם אתרים וחלק מאוד גדול מהם, מוכר ומציע את מרכולתו באתר האינטרנט שלו. עבור רבים, האינטרנט הפך להיות מקור ההכנסה ומקור גיוס הלקוחות הגדול ביותר וחשיבות ניהול אתר נכון לצד חשיבות נראות האתר, אסטרונומית ואקוטית לאין שיעור.

מחקרים רבים, הוכיחו מספר דברים, בין אלו החשובים למטרת הקידום ונראות האתר הם:

  • גולש ממוצע גולש באינטרנט ומבצע כ- 3 חיפושים ביום. אין זה אומר כי גולשים רבים אינם נמצאים ברשת כל היום ומבצעים מאות חיפושים, אך כאן מדובר על ממוצע כוללני של כל בני האדם. המשמעות של 3 חיפושים ביום אומרת כי לכל עסק, יש 3 הזדמנויות ביום, להציג את עצמו בפני הגולש ולהפוך אותו מגולש ללקוח. כמה פעמים חולף אדם על פני חנות הממוקמת ברחוב הכי סואן לצורך העניין, ביום? לא יותר מפעם אחת או פעמיים במקרה הטוב וגם זה בתוך מסגרת זמן רחבה יותר ולא באופן יומי.
  • גולש ממוצע מביט בתוצאות החיפוש הראשונות בלבד. גם כאן אין זה אומר שאין גולשים שאינם גוללים מטה ואף עוברים לעמוד התוצאות השני, אך הם נמצאים במיעוט. המשמעות של תוצאות החיפוש הראשונות היא דווקא מהצד השני של המתרס והיא: תוצאות החיפוש האמצעיות וכמובן התחתונות, אינן זוכות לתשומת ליבו של הגולש ולכן "אינן קיימות".

מתוך כך, אנו מבינים כי ישנה חשיבות רבה להופעה בתוצאות החיפוש הראשונות לצד חשיבות הופעה ונראות ברשת באופן כללי. כיצד להגיע למצב בו הגולש נוחת באתר שלך? ובכן, הדרך האולטימטיבית ביותר היא באמצעות קידום אורגני אשר כל מטרתו וייעודו הוא להביא את האתר שלך למצב בו הוא מופיע בתוצאות הראשונות של החיפוש בגוגל.

אז מה הם שלבי הקידום החשובים?

שלב ראשון – ביצוע אופטימיזציה. התחלת קידום אתר תמיד צריכה להתחיל באופטימיזציה. תהליך זה, משפר את ביצועי האתר ותורם לכך שהאתר, יהיה מוכן לקידום על הצד הטוב ביותר וגם כמובן משפר את חווית הגולש. הדרך הנכונה לבצע את שלב זה הוא על ידי מתכנתים העובדים וסוקרים את האתר ומבצעים את שינוי הקוד הנדרשים. שינויים אלו עתידים להפוך את האתר לאתר, שבנוי טוב יותר והכל בהתאם לאותו אלגוריתם הקובע היכן יופיע האתר בתוצאות החיפוש. להלן מספר נקודות אליהן יש לשים לב בתהליך האופטימיזציה ולא לוותר עליהן: כמה זמן לוקח לאתר להטען, כיצד נכון לעשות שימוש בכתובות ושמות עמודי האתר, רמת נוחות הניווט באתר, תיקון קישורים שבורים ועוד.

שלב שני – לב הקידום: התוכן. לאחר שבוצעה אופטימיזציה לאתר, יש להתחיל ולהתעסק בתוכן הקיים באתר ובאתרים המקושרים אל האתר. אחד הביטויים אשר הפכו שגורים הוא: "התוכן הוא המלך" ולא בכדי התוכן תופס מקום של כבוד בכל תהליך הקידום. על התוכן המופיע באתר להיות תוכן איכותי ולא כזה "המסמן" לגוגל כי נשתלו מילים בכוונה תחילה, אלא תוכן שכיף לקרוא, תוכן מובן וכזה המדבר על אותן מילות מפתח רצויות. התוכן הוא בעצם מה שילווה את הקידום לאורך זמן וזה אומר שתמיד במהלך הקידום יש להזין תוכן לאתר ולדאוג לחדשנות ולתזוזה בתוכן. למעשה, חברת הקידום אומנם תדאג להזין תוכן אך אתם כבעלי אתר, רוצים גם לחדש ולגרום לכך שהגולשים ימתגו את האתר שלכם כאתר בעל ערך מוסף וסוג של מקור מידע עבורם. מעבר להזנת תוכן איכותי באתר שלכם, יש לדאוג במהלך הקידום לתוכן באתרים אשר יתמכו באתר ויעזרו לקידום שלו אל עבר תוצאות החיפוש הראשונות.

שלב שלישי – קישורים. על מנת לדאוג ולייצר קידום אפקטיבי, יש לדאוג לקישורים מאתרים אל האתר המקודם. כעת, שימו לב: לא מדובר על כל קישור מכל אתר אלא רק על אתרים הקשורים לאתר המקודם, מדברים על אותו נושא ויוצאים מתוך תוכן שהוא רלוונטי לביטוי החיפוש אותו רוצים לקדם.

לסיכום, קידום אורגני הוא קידום חשוב לכל אתר. וזה שידאג שהאתר שלכם לא יהיה רק אתר יפה ומקצועי אשר אף אחד אינו שם לב אליו ואינו גולש בו – אלא אתר אליו נכנסים ואף הופכים להיות מבקרים קבועים.


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il