כאב עמוק. נפתלי בנט
כאב עמוק. נפתלי בנטצילום: תומר ניוברג, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט התייחס הערב (שלישי) לביקורי התנחומים שערך אצל משפחות עשרת הרוגי אסון הטיול בנחל צפית שבערבה.

"ביומיים האחרונים ביקרתי את כל משפחות ההרוגים באסון הערבה", כתב בנט, "כמה כאב. המשפחות של אלה, מעיין, אגם, צור, גלי, רומי, אילן, שני, עדי ויעל. 10 משפחות, 10 עולמות שחרבו. סיפוריהם, תמונותיהם, תקוותיהם לחיים ובעיקר החלל שהותירו הנערות והנערים בלכתם שוברים את הלב".

"כל כך יפים מבחוץ ומבפנים. בכל ביקור למדתי עוד על מי שהיו. בסוף יצאתי עם מסקנה אחת: המשפחות שונות זו מזו אך לכולן דבר משותף: הם חינכו את ילדיהם לנתינה. לתרומה", סיפר שר החינוך.

לדבריו, "הנערות והנער היו מיטב הנוער, תמצית השאיפה של כל הורה בחינוך ילדיו. ערכיים, יוזמים, מלאי רוח נתינה וכבוד, הם אהבו את ארץ ישראל ואת החברה הישראלית בכל ליבם. אין מילים כדי לנחם את המשפחות, והאובדן קשה מנשוא".

בנט סיפר כי הבטיח למשפחות לפעול למניעת הישנות אסונות שכאלו, "באתי להקשיב ולהביע את האהבה והכאב שחש עם ישראל כולו אליהן. אמרתי להן כי אנו נעשה הכל כדי למנוע את האסון הבא. התחלנו כבר לפעול, ונאיץ את הטמעת הפעולות. מי שיוצא לטיול צריך לחזור הביתה בשלום".

"במהלך הביקורים פגשתי גם את נוער המכינות. חבר'ה נפלאים", הדגיש בנט, "נמשיך לשלוח ילדינו לשנת שירות ולמכינות, אך עם יותר חשיבה. אנחנו נמשיך לטייל בארץ. אך בביטחה. בעיקר, נחזק עוד יותר את הערך של אותן נערות ונער: נתינה וציונות".

"אין דרך לשנות את שקרה, אך על העתיד עלינו להשפיע. כאב המשפחות איתי עמוק בלב והמילים קצרות מלבטא את התחושה", חתם בנט.