דודי אמסלם
דודי אמסלםצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) מסביר הבוקר (רביעי) את חשיבות הצעת החוק שהגיש, המבקשת למנוע פגיעה בשמם הטוב של חשודים שהתיק נגדם נסגר מחוסר ראיון או מחוסר עניין לציבור.

כיום, כאשר המשטרה סוגרת תיקי חקירה, הדבר נעשה משלוש סיבות אפשריות: חסר אשמה, חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות, כשבשני המקרים האחרונים ייתכן שהעננה מעל האדם החשוד לא תתפוגג במלואה.

הצעת החוק של אמסלם דורשת שאם אדם נחשד בעבירה כלשהי, הציבור לא יוכל לדעת אם התיק נגדו נסגר מחוסר אשמה או מחוסר ראיות.

''מדובר בעשרות אלפי אנשים בכל שנה ששמם הטוב נפגע, לא בהחלטה שיפוטית אלא בהחלטה מנהלית. במצב הנוכחי מדובר בפגיעה קשה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו", הסביר ח"כ אמסלם.

יו"ר הקואליציה דוחה את הביקורת נגדו בכלי התקשורת, ''כרגיל מטעים את הציבור. אין מילה וחצי מילה על אנשי ציבור בהצעת החוק שהגשתי בסוגיית עילת סגירת תיקים במשטרה''.

הוא תקף את ההתנגדות שנשמעת מקרב מחנה השמאל, ''עדיין מופתע בכל פעם מחדש מהרוב המכריע של השמאל בישראל שמקדיש זמן וממון רב על הגנה על זכויות לכאורה של מסתננים ופלסטינים, במקום לעסוק לפני הכול, בזכויות אדם של אזרחי ישראל''.

לדברי ח"כ אמסלם, ''אי פרסום עילת סגירת התיק במשטרה תעניק לעשרות אלפי אזרחים, בכל שנה, הזדמנות לחזור ולהשתלב בחברה באופן תקין''.