אדלשטיין תוקף את אבו מאזן: אנטישמי, אדם קטן ולא רלוונטי

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין תוקף בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעקבות נאומו האנטישמי ברמאללה, במהלכו טען אבו מאזן כי השואה היתה ''בשל הנגיעה של היהודים להלוואות, ריביות ובנקים".

''יצא האנטישמי מהשק", אמר אדלשטיין בתגובה. ''אבו מאזן, אדם קטן ולא רלוונטי, חושף בימיו האחרונים כראש הרשות הפלסטינית מה באמת הוא חושב על מדינת ישראל ועל היהודים.

''האיש, שמממן משפחות של מחבלים שטבחו וטובחים בנו, יירשם בדפי ההיסטוריה כמכחיש שואה, גזען ומסית, אם בכלל", הוסיף יו"ר הכנסת.

שר החינוך והתפוצות וחבר הקבינט המדיני - ביטחוני, נפתלי בנט, תקף את יו"ר הרשות הפלסטינים, "אבו מאזן ספוג באנטישמיות ובגזענות מכף רגלו ועד ראשו. ‬הוא ממשיך את מסורת קודמיו, המופתי שהיה חבר של היטלר, וערפאת, רב-מרצחים של יהודים. ‬‫הוא מזרים את רעל האנטישמיות במוחות הדור הבא. ‬‫את השלום נביא מהשטח, לא דרך רשות מושחתת ואנטישמית", אמר בנט.

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן אמר בתגובה לנאום כי "אבו מאזן הגיע לשפל חדש כשייחס את כל הפרעות שעברו על העם היהודי לאורך השנים ב'התנהגותם החברתית בנושאי ריבית ובנקים'. לכל מי שחושב שישראל היא הסיבה שאין לנו שלום - תחשבו שוב".

ג'ייסון גרינבלט, שליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון, קרא להוקיע את דבריו של אבו מאזן ללא תנאי. הוא הוסיף כי דברי אבו מאזן "מאוד אומללים, מאוד מצערים ונורא מייאשים. שלום לא יכול להיבנות על בסיס כזה".