היערכות משטרת ישראל לל"ג בעומר במירון

משעות הבוקר (רביעי) המוקדמות ערוכים שוטרי משטרת ישראל בפריסה מלאה לקראת הגעתם הצפויה של מאות אלפי חוגגים להילולה של רבי שמעון בר יוחאי וחגיגות ל"ג בעומר במירון.

ההיערכות תימשך ביממה הקרובה ועד לסיום ההילולה מחר סמוך לחצות הלילה.

במבצע נוטלים חלק אלפי שוטרים, ביניהם שוטרי אגף התנועה ומשמר הגבול, וכן מופעלים אמצעים טכנולוגיים רבים ובכללם רחפן, מערך נרחב של מצלמות ומסוק משטרתי, לקבלת תמונות מהאוויר בשידור חי על המתרחש בגזרה.

יחד עם כוחות המשטרה פועלים גופים נוספים ובהם, כיבוי והצלה, מד״א, איחוד הצלה, זק"א, פיקוד העורף, רשות הטבע והגנים, המקומות הקדושים, המשרד לענייני דת ומשרד התחבורה.

אתמול (שלישי) בוצע תרגיל לכלל הכוחות במתווה של נפגעים במתחם ההילולה במטרה לבחון את מוכנות ותיפקוד כלל כוחות החירום וההצלה, ובנוסף לתרגל את נושא הפיקוד והשליטה של מפקדי המערכים השונים.

כחלק מתהליך של הפקת לקחים מאירועים שונים, שיפרה המשטרה מספר נושאים הקשורים לביטחון הציבור, בטיחות ושמירת הסדר הציבורי וביניהם: ויסות קהל לטרמינל חדש נוסף סמוך להר, שיפור תשתיות בצירי החירום, הצבת מסכי צפייה גדולים להצגת אירועי ההדלקות, והכול במטרה למנוע צפיפות קהל ודוחק במטרה לשמור על ביטחון הציבור.

משטרת ישראל פונה לציבור המבקרים להקפיד על כללי הבטיחות הבאים:

  • אין לטפס על עמודי חשמל/גדרות/קראוונים/תחנות אוטובוס/עצים ולנוע רק בדרכים המסומנות להולכי רגל.
  • יש לשמור ולפקח על הילדים הקטנים בצמוד למבוגר אחראי.
  • להקפיד על שתיה מרובה בפרט במזג אויר חם
  • הציבור מתבקש להישמע להוראות השוטרים והסדרנים ולהימנע מלהידחק לאזור ההדלקות.
  • לא תתאפשר הטסת רחפנים באזור הארוע.

משטרת ישראל ערוכה לכל תרחיש ובעת הצורך תופעל מערכת כריזה בשפות שונות ויינתנו הנחיות לציבור בהתאם.

מרכז המידע של משטרת ישראל ייתן מענה בכל הנושאים בטלפון מספר: 1-700-500-679 עד לסיום המבצע. מספר הטלפון של מוקד מידע משטרת ישראל הוא 110. מספר הטלפון למוקד איתור ילדים אובדים הוא 1220 מכל טלפון.