המשלחת הצרפתית עם יו"ר הכנסת
המשלחת הצרפתית עם יו"ר הכנסתצילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, נפגש היום (רביעי) בכנסת עם קבוצת הידידות לישראל בסנאט הצרפתי, בראשות סגן נשיא הסנאט, פיליפ דאלייה. בפגישה השתתף גם ראש קבוצת הידידות ישראל-צרפת, ח"כ אלי אלאלוף.

אדלשטיין התייחס לחשיפת ארכיון הגרעין האיראני, ואמר: "החשיפה מוכיחה פעם נוספת שלא דאגנו לשווא. ההסכם הנוכחי עם האיראנים מבוסס על מסכת שקרים. אנחנו מצפים להחלטות לא פשוטות מצד המדינות החתומות על ההסכם. אם רוצים תוצאות, יש לבצע פעולה משותפת".

הסנאטור פיליפ דאלייה אמר בתגובה, "כולם מסכימים שאסור להיות תמימים מול איראן. יש להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. המצב הגיאו-פוליטי מדאיג אותנו עד מאוד. ההתרחשויות במזרח התיכון מורגשות בצרפת, באמצעות גל הטרור אותו אנחנו חווים בשנים האחרונות".

דאלייה הוסיף כי הצורה שבה ישראל נתפשת בצרפת אינה תואמת את המציאות בשטח, וייתכן שלסיקור התקשורתי הצרפתי יש חלק בכך.

אדלשטיין גם לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "זוהי התפרצות של אנטישמיות קלאסית, הכוללת את כל תיאוריות הקונספירציה על יהודים, וזה מכאיב. אנחנו לא נעלם מכאן, וגם הפלסטינים לא; אני רק מקווה שיהיו להם מנהיגים אחרים, אשר יסכימו לשבת יחד לשולחן ולשתף פעולה למען שני הצדדים".

לדבריו, "משהו ביחס המיוחד של צרפת לישראל נסדק, ועלינו לשנות תפישה זו, כי צרפת היא ידידה של ישראל וההנהגה הצרפתית נלחמת באנטישמיות בתקיפות".

קבוצת הידידות מהסנאט הצרפתי נפגשה גם עם ח"כ איל בן-ראובן ושמעה מפיו סקירה מדינית וביטחונית, עם ח"כ בני בגין אשר הסביר על החקיקה למאבק בטרור בישראל, ועם השר יואב גלנט.