בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש מהציבור שלא להדליק מדורות בשל החשש ממזג האוויר.

"הערב אנחנו מציינים את ל״ג בעומר. החזאים אומרים לנו שיש טמפרטורות גבהות ויש רוחות, והמומחים אומרים: אל תדליקו מדורות. אז אל תדליקו מדורות. יהיו הזדמנויות אחרות. אבל אם אתם חייבים אז מקסימום תעשו מנגל בבית, אפשר גם צמחוני".

רשויות נוספות ברחבי הארץ מצטרפות לאיסורים להדלקת מדורות בל"ג בעומר. העיריות באר שבע, יבנה, מודיעין, בית אריה, כפר יונה וחולון אסרו לחלוטין הדלקת מדורות בשטחן וצפויות לשלוח פקחים לאכוף את התקנות.

במשרד להגנת הסביבה פרסמו שורת הנחיות לציבור כיצד עליו לנהוג בהדלקת מדורות, ובמשרד הבריאות הזהירו מפני התייבשות בחום הכבד.

בשירותי הכיבוי וההצלה מבקשים לשים לב להוראות הבטיחות המפורסמות ולנקוט משנה זהירות במזג האוויר הבעייתי הצפוי. יש לשים לב שמיקום המדורה לא ליד מתקני גז ודלק, במרחק מקווי טלפון וחשמל, אינו בסביבת צמחייה או בסביבת בתי מגורים.

בנוסף מזהירים שעל מנת למנוע פציעות, יש להדליק רק מוצרי עץ יבשים, להימנע משימוש בחומרי בעירה נוזליים וכימיים ולהדליק את המדורה עם כיוון הרוח. מלבד הוראות אלו מומלץ להדליק אש תוך לבישת בגדים ארוגים ונעליים סגורות, להרחיק ילדים ולוודא הימצאות של מים, חול או אמצעי כיבוי אחרים.