השקת הספר
השקת הספרצילום: אלירן אביטל

בשבוע שעבר התקיים ערב השקה לספרם של אילן כפיר ודני דור, "כיפה סרוגה נשק בהצלב – סיפור גבורתם של 18 לוחמים, חללי הציונות הדתית".

לערב הגיעו נציגי המשפחות השכולות, בהם כלת פרס ישראל מרים פרץ; אמו של רב-סרן בניה ריין ז"ל, חגית ריין; אביו של סגן הדר גולדין ז"ל, פרופ' שמחה גולדין; ואחיו של רב-סרן אברהם גביש ז"ל, המוזיקאי אביגדור גביש, שליוה את הערב בקטעי שירה.

הספר מביא את סיפור גבורתם של 18 מפקדים ולוחמים בצה"ל, בני הציונות הדתית, שנפלו בעת מילוי תפקידם. חיילים שחיו על פי הערכים שבהם האמינו והתנדבו לשרת ביחידות קרביות, למדו תורה, שמרו מצוות והיו מוכנים למסור את חייהם למען המדינה. המורשת, הערכים והאמונה הם אלה שאפיינו את 18 גיבורי הספר.

את הערב כיבדו בנוכחותם מו"ל ידיעות ספרים דב איכנולד, והרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף במיל' בני גנץ, ששיבח את היוצרים ואמר כי הספר הוא "יצירה חשובה". עוד הוסיף גנץ ואמר כי הבנים והערכים שעליהם גדלו הם "מגדלור שנכון ללכת לאורו".

דב איכנולד בירך ואמר שמדובר ב"ספר שכולו גבורה, נתינה, מורשת וערכים. ספר שאהבת ישראל וציונות – מילים וערכים שלפעמים נדמים כלא פוליטיקלי קורקט בספרות העכשווית – עולות בעוצמה מכל דמות מופת, מכל פרק ומכל דף".

לראיון עם אילן כפיר לחצו כאן