ריבלין עם ילדי בית הספר
ריבלין עם ילדי בית הספרצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביקר היום (חמישי) בבית הספר סיינט יארד באתיופיה, בית ספר ליתומים באדיס אבבה.

הנשיא התקבל בשירת ״הבאנו שלום עליכם״, ונפנוף דגלי ישראל ואתיופיה וביקר בכיתות לשיחה עם הילדים ועם הצוות החינוכי במקום. הילדים סיפרו לנשיא על שגרת הלימודים, על הבית ממנו הגיעו ועל התקווה להמשיך וללמוד.

בית הספר הוקם על ידי בחור אתיופי צעיר בשם יארד וולדה. חייו של יארד ניצלו בישראל לפני הרבה שנים כאשר עמותת 'הצל לבו של ילד' הביאה אותו לארץ כדי לעבור ניתוח לב מציל חיים במרכז הרפואי ע"ש וולפסון בחולון.

יארד, שהיה בעצמו יתום והתגורר ברחובות של אדיס, חזר לאתיופיה אחרי שהותו בארץ, שיקם את עצמו, התחיל ללכת לבית ספר והחליט שהוא רוצה לתת בחזרה לאתיופיה את מה שקיבל בישראל ולסייע לילדים אחרים הזקוקים לעזרה.

מאז, יארד הציל הרבה מאד ילדים כאשר הוציא אותם מהרחוב, נתן להם מחסה ואוכל וחינך אותם להיות אנשים טובים שתורמים לחברה בה הם חיים. יארד זוכר היטב את שהותו בישראל ואף שומר על קשר הדוק עם הצוות של עמותת 'הצל לבו של ילד'.

בית הספר של סנט יארד, מספק חינוך דו לשוני ברמה גבוהה לחלק מן הילדים העניים ביותר באדיס אבבה והוא הוקם בסיועם של ג'קי גילמור ויארד וולד, מתוך רצון לתת הזדמנות לילדים שלא היו מגיעים כלל לבית ספר בשל עוני קיצוני, מצב בריאותי ירוד ובעיות במשפחה.

כיום, בית הספר דואג ל-160 ילדים בגילאי הגן והיסודי במסגרת החינוכית ופעילויות חוץ-לימודיות, וכן מספק לילדים שתי ארוחות ביום.

"אני כל כך שמח להיות פה איתכם, אנשים שהצילו חיי ילדים בבתי חולים ובבתי ספר. בעברית אנו אומרים 'מי שהציל נפש אחת – הציל עולם ומלואו'", פתח הנשיא ופנה ליארד, מייסד בית הספר.

"הרופאים שהצילו את ליבך לא ידעו שהם מצילים אלפי לבבות של ילדים שנהנים מבית הספר המדהים הזה. אני לא חושב שהרופאים ידעו איזה לב גדול ונהדר הם הצילו. ביקרתי בהמון מקומות ופגשתי הרבה אנשים מעוררי השראה, אבל להיות כאן, עם כולכם, זה אחד הרגעים המרגשים ביותר שאקח איתי".

בסיום דבריו התייחס לאנשי ארגון 'הצל ליבו של ילד' ואמר: "הרופאים והמטופלים הם דוגמאות מדהימות לדרך בה הרוח האנושית יכולה להתגבר על כל מכשול ולהפיץ את חסד האדם לאחרים. אני מודה על ההזדמנות לבקר במקום שמכין נפשות צעירות לחיים האמתיים ומזכיר לכולנו את החשיבות שבעבודה משותפת. אנשים שונים מרחבי העולם, הפועלים לטובת הכלל".