קציני הרבנות הצבאית בקריית ארבע
קציני הרבנות הצבאית בקריית ארבעצילום: דובר צה"ל

כלל הקצינים הבכירים של הרבנות הצבאית התכנסו השבוע ליום עיון בראשות הרב הראשי לצה״ל תא״ל הרב איל קרים.

אנשי הרבנות הצבאית החלו את היום בסיור במכון צומ"ת באלון שבות, ולמדו על מורשתו ההלכתית והערכית של הרב ישראל רוזן זצ''ל, מייסד המכון.

מכון צומ''ת הוקם מתוך מגמה לפעול בצמתי המיפגש שבין ההלכה וחיי המעשה המודרניים, בדגש על סוגיות ציבוריות וממלכתיות.

במכון שמעו הקצינים שיחה מפי הרבנית שלומית רוזן, אשתו של הרב רוזן, שהיא גם בתו של סא״ל נתן גרדי ז״ל, מייסד "השירות הדתי" שקדם לרבנות הצבאית בימי קום המדינה.

״תמיד עבדנו בשיתוף פעולה עם המכון״, סיפר רמ״ח הרבנות הצבאית, אל״ם הרב חגי ולוסקי, ״לרבנות הצבאית תמיד יש דרישות למצוא טכנולוגיה שתעזור לשמור על ההלכה עבור החיילים בשבת - והרב רוזן ז״ל תמיד נרתם ונתן את המענה המיטבי. אין ספק שמדובר באדם מסור ומיוחד במינו״.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

לאחר מכן, נסעו הקצינים לסיור ביישוב היהודי בחברון בהדרכת עזרי רקנטי, ביקרו ביקב אריאל של עמיחי אריאל, חבר כיתת הכוננות של הישוב, שסיפר על חלקו בלחימה ב'ציר המתפללים' ואשר שכל לפני כשנתיים את בתו הלל אריאל ז"ל בפיגוע רצחני בביתם.

״הפיגוע בציר המתפללים הינו אירוע טרגי ביותר ונוגע באופן אישי למספר מפקדים במטה״, מספר רמ״ח הרבנות הצבאית, ״היה לנו חשוב להיות נוכחים, לזכור יום זה ולהנציח את הנופלים שלחמו בעוז ובגבורה בעיר האבות''.

לבסוף, הגיעו הקצינים הבכירים למערת המכפלה. ״יום זה היה מעורר השראה. שמענו הרצאות על אנשים חזקים ומוערכים שפעלו ונתנו מחייהם עבור מדינתנו, עברנו על נושאים רבים הנוגעים בלב העשייה של הרבנות הצבאית ועם כוחות אלו שהתווספו אלינו נמשיך ונפעל לקידום העשייה של הרבנות הצבאית בצה״ל״, סיכם אל''מ ולוסקי.