נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: הלל מאיר/TPS

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, מסרב הערב (חמישי) להיענות לבקשת ראש הממשלה נתניהו ומבהיר כי פסקת ההתגברות תעלה ביום ראשון להצבעה בוועדת השרים לחקיקה.

''פסקת ההתגברות נדרשת למשילות הממשלה ולשמירת האמון בבית המשפט. היא גם אמצעי חיוני למלחמה בטרור ולהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל. הגיע הזמן להכריע", אמר בנט.

לכן ביום ראשון הקרוב אנו נעלה את חוק ההתגברות להצבעה, ונצפה לתמיכת ראש הממשלה כפי שהתחייב בחתימתו וכפי שהבטיח לציבור הישראלי", הוסיף יו"ר הבית היהודי.

כאמור, ראש הממשלה נתניהו ביקש משרת המשפטים איילת שקד ומשר החינוך בנט שלא להעלות את פסקת ההתגברות להצבעה ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה.

נתניהו ביקש משרי "הבית היהודי" להמתין שבוע נוסף עם אישור החוק בוועדת השרים, אך לפי שעה בבית היהודי מתעקשים לאשר את החוק.

נציין כי לראש הממשלה מוקנית סמכות להטיל וטו על סדר היום של ועדת השרים לחקיקה, ובאפשרותו להחליט כי חוק מסוים לא יעלה לדיון.

מהליכוד נמסר בתגובה: ''בישיבת ראשי הקואליציה סוכם כי במהלך השבוע יתקיימו דיונים מרתונים בנושא פסקת ההתגברות וביום ראשון החוק יובא להצבעה. כל בר דעת מבין שבשבוע החולף ראש הממשלה נתניהו עסק בנושאים אחרים ובעלי חשיבות עליונה לביטחון המדינה.

''לכן ביקש השר יריב לוין דחייה של ההצבעה בשבוע אחד בלבד כדי לקיים את אותו דיון בין חברי הקואליציה. כל הסיבות האחרות שמתודרכות לחלל האוויר והטוויטר הן על דעת המתדרכים והצייצנים בלבד'', נמסר.