טראמפ
טראמפצילום: רויטרס

פקיד בכיר בממשל האמריקני אומר הבוקר (שישי) לערוץ 7 כי הנשיא דונלד טראמפ כבר החליט על רצונו להתנער מהסכם הגרעין עם איראן ולהטיל סנקציות חדשות על איראן.

שבוע לפני ההחלטה הגורלית של הנשיא האמריקני אומר הפקיד כי "טראמפ לא יוותר בסוגיה הזאת. ברצונו להראות שהוא עומד במילתו. ההסכם עם איראן פשוט רע מבחינתו והניסיונות של האירופים להניח בפניו פשרה נדחו על הסף עד כה".

הפקיד הבכיר שבקיא היטב ברוחות המנשבות בנושא האיראני בבית הלבן, מוסיף כי "הנשיא יהיה נחרץ אבל גם ישאיר פתח לפשרה שתהיה מקובלת עליו. הוא יודיע שהסנקציות חוזרות, לפחות מצד ארה"ב, אבל סביר להניח שיאמר גם שהוא מוכן לדון בפשרה שתבטיח ריסון אמיתי של תוכנית הגרעין ותטפל גם באיומים אחרים מצד הממשל האיראני".

דבריו של הפקיד הבכיר, מצטרפים להערכות של ראשי המערכת המדינית בישראל ולפיהן טראמפ אינו מעוניין להמשיך ולתמוך בהסכם הגרעין.

ראש הממשלה נתניהו והנשיא טראמפ שוחחו בנושא שיחה מעמיקה במוצאי השבת שעברה ויום אחר כך ביקר כאן מזכיר המדינה החדש, מייק פומפאו.

נתניהו גם הציג השבוע את ההישג המודיעיני הישראלי - בתפיסת ארכיון התוכנית הגרעינית של איראן. בארה"ב, מחוץ לממשל כמובן, טוענים שהודעתו של נתניהו היתה מתוזמנת היטב עם הבית הלבן, כדי לתת עוד לגיטימציה להחלטה של טראמפ נגד המשך התמיכה בהסכם הגרעין.

נאום נתניהו המלאבאדיבות ערוץ עשר