נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: הלל מאיר/TPS

שרי הליכוד החברים בוועדת השרים לענייני חקיקה צפויים להצביע בעד פסקת ההתגברות אותה מקדם השר בנט. זאת על אף בקשתו של ראש הממשלה לדחות את ההצבעה בשבוע נוסף, כך מדווח הבוקר (ראשון) העיתון 'ידיעות אחרונות'.

העיתון מצטט את שר המדע אופיר אקוניס החבר בוועדה שאמר כי "פסקת ההתגברות היא צו השעה. האקטיביזם השיפוטי טישטש את עקרון הפרדת הרשויות בישראל ב־20 השנים האחרונות וביתר שאת בעשור האחרון.

הרשות השופטת מבטלת את הכנסת, שהיא הריבון, ואת הממשלה. חיוניותה של פסקת ההתגברות איננה מוטלת בספק אם רוצים לשמור על עקרונות היסוד של הדמוקרטיה הישראלית. לא רק שפסקת ההתגברות איננה סכנה לדמוקרטיה - נהפוך הוא, היא רק תחזק אותה".

נזכיר כי כבר אמש ההערכה בזירה הפוליטית הייתה כי על אף עמדתו לא יטיל ראש הממשלה וטו ולא ימנע את ההצבעה בוועדה שבראשה עומדת שרת המשפטים, איילת שקד.

בקשת ראש הממשלה לדחות את ההצבעה בשבוע נוסף מגיעה לנוכח רצונו של נתניהו להיוועד פעם נוספת עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בניסיון להגיע לפשרה בין עמדתה לעמדת השרים תומכי ההתגברות.

לעומת זאת בסיעת 'הבית היהודי' הודיעו כבר לפני שבועיים כי הם נכונים לקבל את בקשת ראש הממשלה שנמסרה אז לדחיית ההצבעה בשבוע, אך לא מעבר לכך.

בסיעה הבהירו אז כי אם תהיה דחייה נוספת של ההצבעה לא ישתתפו בהצבעות הקואליציוניות. כאמור, כעת מתברר כי שרי הליכוד יצביעו בעד הפסקה בניגוד לעמדתו של נתניהו.