בלגי גם בדלתות
בלגי גם בדלתותצילום: יח"צ

הדגש הוא על דלתות אשר יוצאות לאיזשהו מתחם אחורי כמו חצר הפטיו או בריכת השחייה. בדרך זו, אתם נהנים מהנופים הירוקים-כחולים גם כשאתם בתוך הבית, ויוצאים ממנו בקלות באמצעות פלטות פרופיל בלגיות להזזה פשוטה וחלקה. בשונה מהמקובל לחשוב, חלונות בלגיים יתאימו גם לבתים בעלי צביון עיצוב עתיק וחום, ולא רק לאלו אשר המודרניזציה בולטת בתוכם.

מה זה חלון בלגי?

על ההיסטוריה של החלון הבלגי ניתן לקרוא לא מעט, אבל מה שמעטים יודעים הוא שעיצובו המקורי במערב אירופה בכלל לא התייחס לחומרי ייצור כמו אלומיניום, ובוודאי שלא לפלטות פרופיל דקות. היו אלו חלונות בלגיים מברזל, ורק מפסים עבים מאד ובולטים מאד. מבחינה ויזואלית הם התאימו רק לחדרים מאד גדולים, לרוב לאולמות השמחות והמשתה של התקופה הרומנטית ותחילת המאה העשרים. בישראל של שנות החמישים היה ניסיון להטמיע חלונות אלו בבתי אב, אך הציבור ברובו הצביע ברגליים (ובצדק רב) נגד הטמעתם: כשחלון עם פרופיל מאד עבה ומאד גדול מוטמע בחדר מגורים מודולרי 3x4 מ' הוא לבטח ייצור עיצוב מגושם ולא מחמיא. לכן, חברות החלונות כאן פיתחו במרוצת השנים גרסאות רלוונטיות יותר של חלונות בלגים עבור אקלים הבנייה הישראלי. חלונות אלו מתבססים על פרופיל דק ועדין, מחומרי ייצור אלחלד כמו אלומיניום. ניתן למצוא לעתים גם חלונות בלגים מפרופיל עץ.

כיצד מתאימים חלון בלגי לבית הלקוח?

בשל הניסיון הרב של חברות השיווק, ניתן לבצע את ההתאמה בעזרת נציגיהן. הם יוכלו לאבחן מה מתאים לסביבתו יותר: חלונות בלגיים מברזל או מאלומיניום, ולסייע לכם לבחור עיצוב פרופיל בלגי רלוונטי. חלון בלגי בדרך כלל אינו נרכש בבודד, אלא כסט לדיפון כל פתח אפשרי בבית, אחל מהחלון הגבוה ועד דלת היציאה לחצר האחורית או אל בריכת השחייה. במטבחים מהם נראית יציאה זו דלתות פרופיל בלגי רלוונטיות במיוחד ומותאמות באופן קפדני לדקורציה השולטת בחדר עיבוד המזון.

מהם היתרונות המעשיים של חלונות בלגים?

פרופיל בלגי מבוסס על חומרי שלדה עמידים, בלתי חדירים ומונעים השפעות אקלים ואקוסטיקה מבחוץ. בנוסף, ניתן לגבש עבור חלונות בלגיים את הפרופיל בשלל דרכים, ולבחור בנוסחאות עיצוב מגוונות: מרובע, מדורג, אליפסה, אליפסואיד, עגול, ועוד. לכל דגם פרופיל ניתן להתאים את הצבע הייחודי לתפאורתו של בית הלקוח.

המאמר נכתב באדיבות כוכב חלונות בלגיים