בנג'י לוי, הסטודנטים ורון לאודר
בנג'י לוי, הסטודנטים ורון לאודרצילום: מרק סאלם

בנימין (בנג'י) לוי נבחר ליו"ר הזמני של פרויקט "Mosaic United", פרויקט הדגל של משרד התפוצות בראשות השר נפתלי בנט.

לוי מכהן בחמש השנים האחרונות כדיקאן קולג' מוריה בסידני, אוסטרליה. ללוי יצטרף אלאן גיל, מנכ"ל הג'וינט לשעבר, שיכהן בתור יועץ בכיר לפרויקט הפסיפס.

"אנו מאוד מרוצים מההתקדמות של 'מוזאיק' נכון לעכשיו. בזמן הקרוב, נודיע על כמה יוזמות חדשות, כמו גם על התרחבותה של וועדת ההיגוי שתכלול מספר מנהיגים יהודים בינלאומים ומוערכים", הסביר יו"ר ועדת ההיגוי של Mosaic United, גארי טורגאו, "אנו מצפים להצטרפותו של בנימין לוי".

מנהיגים מהקהילה היהודית באוסטרליה שיבחו את בחירתו של לוי לתפקיד. נשיא קולג' מוריה אמר "לוי הוא אחד מאותם אנשים מיוחדים שממשיכים לחלום בגדול, לדחוף את הגבולות, לחשוב מחוץ לקופסה ולצרף אליו את אותם בני אדם השומרים על היהדות מכל צידי הספקטרום. בעוד שאנו מאוד עצובים לראות את לוי עוזב את הקהילה בסידני הרי שאנו גם נרגשים לראותו לוקח את חזונו והתשוקה שלו ויוצר אימפקט משמעותי על יהודי התפוצות ברחבי העולם".

Mosaic United הינו שותפות ציבורית-פרטית בין ארגונים ללא מטרות רווח ומשרד התפוצות הישראלי. התוכנית הראשונה של הארגון שהושקה לפני שנה הביאה למעורבות ולפעילות בקרב יותר מ22 אלף סטודנטים מ-300 קמפוסים שונים ב-24 ארצות.

משרד התפוצות השקיע 22 מיליון דולר בפרויקט "אמץ קמפוס", סכום שהושווה על ידי פילנתרופים פרטיים וארגוני שותפות. הפרויקט התמקד בעיקר בסטודנטים יהודים שהוגדרו עד אז כ"לא מעורבים".

בשבוע שעבר השתתף לוי בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק שם קיבלו סטודנטים המעורבים בפרויקט של Mosaic United אות הוקרה על פעילותם בקמפוסים ברחבי ארצות הברית.