שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס הערב (שלישי) בכנס ערוץ 7 "מצדיעים לירושלים" להחלטה הצפויה של הנשיא טראמפ בנושא הסכם הגרעין.

"זה רגע מאוד חשוב. נראה שהנשיא טראמפ יפסיק את התמיכה האמריקנית בהסכם הגרעין. השאלה הגדולה היא עד כמה גדולות יהיו הסנקציות שהוא יטיל", אמר בנט.

הוא ציין כי "המכונה האיראנית הגרעינית צריכה כסף. הכלכלה האיראנית במצב רע מאוד. כל זה תוצאה של העובדה שאיראן לוקחת את כל המקורות הכלכליים של האזרחים ומשקיעה אותם בלחימה. זה לא מה שהאזרחים רוצים".

בנט הוסיף כי "אם הנשיא טראמפ באמת יטיל סנקציות משמעותיות, זה יהיה בדיוק מה שיוריד את האיראנים על הברכיים ויבהיר להם: או שתהיה לכם כלכלה או שתהיה לכם תוכנית גרעינית. ביחד זה לא ילך".

הוא אמר עוד כי הפעולה הישראלית לחשיפת ארכיון הגרעין האיראני תתרום להחלטת נשיא ארה"ב. "הנאום של ראש הממשלה עשה פעולה מדהימה. זה לא סוד שלעתים אנחנו לא מסכימים, אבל בנושא הזה אני מגבה אותו לגמרי. השימוש שלו בגילוי ארכיון הגרעין האיראני הוא חלק מהרגע שכנראה נראה בעוד כמה שעות".

השר התייחס גם לסוגיית העברת השגרירות האמריקנית לירושלים בעוד שבוע ואמר, "העברת השגרירות היא רגע מאוד חשוב לישראל, ואני רוצה לנצל את הבמה כאן כדי להודות לנשיא טראמפ ולאמריקנים שהם עושים צעד שאחרים חששו לעשות".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר כי העברת השגרירות התקבלה בציבור הישראלי בקונצנזוס גמור. "על הצעד של הנשיא טראמפ להעברת השגרירות לירושלים - אין אי הסכמות. אין קואליציה או אופוזיציה. אנחנו לא צריכים את טראמפ או את השגריר פרידמן לדעת את הקשר שלנו לירושלים. בכל העולם יודעים את הקשר שלנו לירושלים".

"כשהייתי ראש אכ"א דאגתי שכל חייל יגיע לעיר דוד, והותקפתי כי זה לא היה בקונצנזוס. פעם חשבנו שלהעביר את השגרירות לירושלים זה לא חשוב לנו כמו שזה חשוב עבור העולם. אני יכול להגיד שעבורי, העברת השגרירות לירושלים, משמעותית מאוד וגם לדורות הבאים", הוסיף שטרן.

"הערב הזה, כשאנחנו מחכים להצהרה הדרמטית של הנשיא טראמפ בנוגע לאיראן, תזכרו כיצד דיברו על כך שאיראן משנה את דרכה. בסופו של דבר הכסף שאיראן הרוויחה מהסרת הסנקציות הלך לבניית כוח צבאי בניסיון לפגוע במגוון יעדים כולל בישראל. אנחנו לא נרשה זאת. לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. אנחנו מקווים שהסנקציות על איראן יושבו - כבר הערב", אמרה השרה לשוויון חברתי.

סגן השר, ח"כ מייקל אורן הציג את הרקע ההיסטורי, מרגע הקמת מדינה ישראל והחלטת ארה"ב להקים את שגרירותה בתל אביב ועד להחלטת הנשיא טראמפ להעביר אותה לירושלים. הוא ציין את חשיבות היחסים בין המדינות והעריך כי הם רק יעמיקו ויתחזקו בשנים הבאות.

ח"כ שרן השכל אמרה, "למה כל כך חשוב לנו לשים את ירושלים במרכז הזהות שלנו? זו הרי לא פרובוקציה.
להיות יהודי, זה להעביר את המסורת מדור לדור, לדעת מה נכון ומה לא נכון על פי הערכים שלנו.
גם מה שעשה אברהם אבינו היה יכול להיחשב כפרובוקציה אצל אנשים מסויימים. יש אנשים שטוענים ששמירת השבת במרחב הציבורי היא פרובוקציה".

"ירושלים תמיד היתה חלק אינטרגלי מהיהדות ואי אפשר להפריד בינינו לבין ירושלים. יש מי שטוענים שאנחנו עושים פרובוקציה, אבל החיבור שלנו לירושלים הוא עמוק הרבה יותר מהבנתם של אלו שחושבים כך. אולי בעצם הזזת כל השגרירויות מירושלים במקור היתה פרובוקציה?", תהתה השכל.

סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, ציינה כי העברת השגרירות מהווה החלטה היסטורית, "נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיבל החלטה חשובה ומשמעותית לדברי הימים של העם היהודי. העברת השגרירות האמריקנית לירושלים היא הכרה באמת אחת, היסטורית ופשוטה.כולנו יודעים, שירושלים היתה לאורך אלפי שנים, העורק הראשי שחיבר בין העם היהודי למולדתו. מה שאנחנו ואבותינו ידענו מזמן, יקבל סוף סוף בקרוב מאוד ביטוי מוחשי מהגדולה שבמקומות העולם".

"דגל ארה"ב, יתנוסס בשבוע הבא מעל בניין השגרירות ויבהיר לכל - ירושלים היא בירתו של העם היהודי. אשרינו שזכינו בשנת ה-51 לאיחוד העיר ובחגיגות ה-70 לישראל ביום הזה.היום המסר הוא חד וברור - ירושלים חזקה, ישראל חזקה. אני קוראת לשאר העולם לתקן את העוול ולהעלות את השגרירויות שלהן לירושלים", הוסיפה.