איראן
איראןצילום: Reuters

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) תדרוך לכתבים זרים שבמהלכו התייחס להסכם המעצמות עם איראן והביע תקווה שנשיא ארה"ב טראמפ יתנער מהסכם בימים הקרובים.

"הסכם הגרעין היה פגום מיסודו", אמר נתניהו והציג את מסמכי ההסכם. "מדובר ב-159 עמודים שעוסקים בשני דברים - העשרת האורניום והעצמת איראן. זה בדיוק מה שהעסקה הזאת נותנת להם - מסירה את הסנקציות ומאפשרת להם להעשיר אורניום בקנה מידה שמספיק לנשק גרעיני".

"המסמך הזה", אמר נתניהו לכתבים, "התבסס על שקר. הוא התבסס על דיווח איראני פיקטיבי לסבא"א. אפשר להוכיח את זה בקלות. כל מי שאמר שבארכיוני תוכנית הגרעין אין חומר חדש, פשוט לא ראה אותו. עכשיו כולם יראו אותו כי אנחנו מעבירים אותו לכל המעצמות שחתמו על הסכם הגרעין, ולא רק להן".

ראש הממשלה ענה גם על הביקורות שהוטחו בדרישתו להפרת הסכם הגרעין. "למי שאומר שההסכם מוכיח את עצמו, אני אומר שעסקה שמאפשרת לאיראן לשמור ולהסתיר את כל הידע הגרעיני שלה, היא עסקה נוראית. הדבר האחרון שאפשר להגיד עליה זה שהיא חוסמת את כל הדרכים של המשטר באהרן לפצצה. למעשה היא עושה בדיוק את ההפך".

הוא נשאל במה בדיוק מעוניינת ישראל, בשינוי או בביטול מלא של ההסכם. "העסקה דורשת תיקון מהשורש או ביטול מהשורש. אם לא יעשו דבר איתה וישאירו אותה כפי שהיא - נקבל את איראן עם ארסנל גרעיני בתוך זמן קצר מאוד", סיכם נתניהו.