ח"כ אורי מקלב
ח"כ אורי מקלבצילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

שר התחבורה ישראל כץ שוקל לאפשר שימוש בכרטיסי חופשי יומי בתחבורה ציבורית שנרכשו ביום שישי - גם במוצאי שבת.

כיום קיימים שלוש אופציות ברכישת כרטיסי תחבורה ציבורית: יומי, שבועי, וחודשי. מחיר המנוי משתנה בהתאם למספר ימי השימוש ולמספר אזורי הנסיעה שהוא מכסה לנסיעה חופשית.

פניות רבות שהגיעו ללשכת ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הלינו על כך שבחורי ישיבות העושים שימוש רב בכרטיסי החופשי-יומי בסופי שבוע, אינם יכולים להשתמש בכרטיסי חופשי יומי בימי שישי ומוצ"ש.

מקלב פנה בעקבות התלונות לשר התחבורה שכאמור הבטיח לשקול את הנושא. "שר התחבורה הבטיח לבדוק אפשרות של הקפאת הנסיעות החופשיות עקב השבת ולהחשיב את מוצאי השבת כלילו של יום שישי", נמסר מלשכת מקלב.

"המהלך הזה יקל על מאות תלמידי הישיבות החוזרים לביתם לקראת שבת ואינם יכולים ליהנות מכרטיסי חופשי יומי במוצאי שבת", אמרו בלשכה.

הפניות ללשכת מקלב העלו גם כי כיום לא ניתן לקבל הנחה לנוער בכרטיס החופשי-יומי, בשונה מאזרחים ותיקים. כך נוצר מצב שהורים הנוסעים מספר נסיעות ביום יחד עם ילדיהם נאלצים לשלם עבור ילדיהם לכל נסיעה מחדש בעוד עבור עצמם יכולים הם לרכוש כרטיס חופשי יומי מוזל.

בתשובתו הבהיר השר ישראל כץ כי ייבחן מתן הנחה לנוער בתחבורה הציבורית גם בכרטיסי חופשי יומי בדומה לאזרחים ותיקים הזכאים להנחה של 50% גם בכרטיסי חופשי יומי.