אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

פסק דין שניתן לאחרונה בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית נגד קופת החולים הכללית ורשת מרפאות "כללית סמייל", צפוי להקל על משפחות ברוכות ילדים המטופלות במרפאות הרשת.

הבקשה הוגשה על ידי עו"ד נתי רום ומשפחתו בעקבות מדיניות רשת המרפאות לפיה לא ניתן לקבוע תור ליותר משני בני משפחה אחת ברצף באותו יום.

לפסק הדין לחצו כאן

בבקשה, שהוגשה באמצעות עורך הדין הלל ברק ממשרד עורכי דין הלל ברק ועורך דין אושר רובינגר, נטען כי מדיניות הרשת, שאיננה מעוגנת בתקנות ואף איננה מפורסמת פרסום רשמי איננה חוקית, וכי גם אם יש לרשת "נהלים פנימיים" חלה עליה חובה לפרסם אותם באופן פומבי, דבר שלא נעשה במקרה הזה.

בעקבות משא ומתן בין הצדדים הושגה ביניהם הסכמה שקיבלה תוקף של פסק דין, ולפיה מגישי הבקשה יסתלקו ממנה ואילו הכללית ורשת המרפאות יפעלו לשינוי המדיניות.

בין היתר נקבע, "באתר האינטרנט של משיבה 1 (קופת חולים הכללית - ש"פ) תפורסם הבהרה אודות נוהל קביעת תורים במרפאות המשיבה 2 (ש.ל.ה. שירותי רפואה בע"מ המפעילה את רשת 'כללית סמייל' - ש"פ) על פיו 'נוכח אילוצי לו"ז של המרפאות ובמגמה לספק שירות מיטבי לכלל הלקוחות, לעיתים לא תתאפשר קביעת תורים ליותר משני מטופלי בני משפחה אחת לאותו היום'".

במקביל, "מרפאות המשיבה 2 יתבקשו על ידי המשיבות לנקוט מדיניות גמישה כלפי משפחות גדולות במיוחד, ולהשתדל להימנע ממצב שבו תורים שייקבעו לבני משפחה אחת, יתפרסו על פני יותר משני ימי טיפול. כמו כן יראו המשיבות כי במרפאות המשיבה 2 תתאפשר קביעת תורים ליותר משני בני משפחה אחת לאותו היום, כאשר המטופלים הנוספים הם ילדי המשפחה הבגירים".

לנוכח מחלוקת בין הצדדים נקבע כי מגישי הבקשה יזכו לגמול בסך 10,000 ש"ח ועורכי דינם יזכו לגמול בסך 40,000 ש"ח.