השר ליברמן
השר ליברמןצילום: דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת "ישראל ביתנו" להערכות מערכת הביטחון לפיהן איראן מתכננת פעולת נקם בישראל בדמות מטח טילים.

"צבא ההגנה לישראל זו רשת הביטחון של מדינת ישראל ושל העם היהודי כולו. לכן כל הכותרות, כל ההיסטריה וכל הניסיון לזרוע פאניקה- אין להם מקום", אמר ליברמן.

לדבריו, "המצב מורכב, יש הרבה אתגרים, לא מעט איומים ואנחנו נדע איך לטפל בכל האיומים ואיך להסתדר עם כל האתגרים. המצב לא פשוט, אני חוזר ואומר, אני לא רוצה לזלזל, אין כמו חטא היוהרה ואין פה מקום לאופוריה, אבל בסופו של דבר אנחנו מוכנים לכל תרחיש. אין לנו שום עניין בהסלמה אבל יחד עם זה להיות מוכנים לכל תרחיש, זה תפקידנו".

ליברמן התייחס לחוק לקיזוז כספי טרור ואמר, "לגבי הנושא האחר שאני רוצה לציין, היום עולה בכנסת הצעת חוק קיזוז כספי טרור מאותם כספים שאנחנו מעבירים לרשות הפלסטינית. אני חושב שהחוק חשוב מאוד, אנחנו בטח לא יכולים לדרוש מהאחרים לקזז כספי טרור, אנחנו לא יכולים לפגר אחרי ארה"ב".

"הרשות הפלסטינית היא המממנת הגדולה של טרור כנגד יהודים, הרש"פ מעבירה יותר ממיליארד, קרוב למיליארד ו-200 מיליון ש"ח בשנה לרוצחים, למשפחות המחבלים, אגב לא רק לפלסטינים אלא גם לערבים-ישראלים אזרחי מדינת ישראל שפגעו ביהודים, הרגו, רצחו, גם הם מקבלים את אותה תמיכה מאותו אבו מאזן. לכן אנחנו חייבים לפעול בסוגיה הזו, אני מקווה שהיום זה יעבור ואנחנו במושב הקיץ נספיק להשלים את החוק הזה בקריאה שניה ושלישית", הוסיף.

בנוגע לסוגיית פסקת ההתגברות אמר ליברמן, "זה קצת נראה לי גרוטסקי, זה לא משבר, זה מאבק על הנקודות אצל הבוחרים, כולם תומכים וכולם מתחרים מי תומך יותר, מי יותר קדוש מהאפיפיור, נראה לי קצת מלאכותי, קצת מצחיק, אבל כנראה זה חלק מן ההווי הפרלמנטרי שלנו".

ליברמן התייחס גם לחוק שהסמיך את ראש הממשלה ואת שר הביטחון להכריז ולאשר יציאה למלחמה, "אני חושב שהחוק הוא טוב ומאוזן, גם על אפשרות כזו, מדובר בתרחיש קיצון ויכול להיות בעולם המודרני גם תרחיש קיצון. אני גם רוצה להזכיר שכל האויבים שלנו, נסראללה, משמרות המהפכה, הם לא צריכים יועץ משפטי, אין להם בית משפט עליון, אין להם שום מגבלה וחייבים לשמר את האופציה להגיב באופן מידי בזמן אמת ואני בטוח שלא נזדקק לאופציה הזו ועדיף שלא נזדקק לה".

"זה משדר מסר נכון שאנחנו ערוכים ומוכנים להתמודד עם כל איום ולצערי העולם המודרני וגם המזרח התיכון העכשווי יוצרים לא מעט איומים ואתגרים, וצריך כמו שאמרתי להכין כל תרחיש אפשרי. אין מקום פה לזחיחות ואין פה מקום לעודף יוהרה. לכן אנחנו בהחלט מכינים כל אופציה גם במישור החוקתי", הדגיש ליברמן.

ליברמן העריך שהקואליציה יציבה, "קודם כל הטעות היא בניסוח שלך, אין משבר ואף אחד לא רוצה לפרק את הקואליציה, אני לא מכיר אף גורם שרוצה להקדים את הבחירות ולכן גם הדיבורים בטח בעת הזו כשאנחנו מטפלים במצב ביטחוני מורכב ביותר זה פשוט לא נכון, אבל גם פוליטית אף אחד לא רוצה להקדים. לכן אין פה משבר, כמו שאמרתי יש פה תחרות, תחרות ריצה מי רץ יותר מהר לעבר הבוחר שלו אבל אין פה שום משבר ואין פה שום סכנה לקואליציה."