הנחת אבן הפינה
הנחת אבן הפינהצילום: יח"צ

"מעלה" – המרכז לציונות הדתית המציין 30 שנה להיווסדו, ערך היום (שני) טקס הנחת אבן פינה למבנה קהילתי חדש בפרדס חנה המיועד לאירועי יהדות ושיעורי תורה לציבור הרחב.

בטקס השתתפו ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, מנכ"ל מחוז שרון ב"מעלה" הרב צמח מורי, מנכ"ל המרכז רפי קפלן, ח"כ מוטי יוגב וראש מועצת פרדס חנה-כרכור אלדד בר כוכבא.

הרב צמח מורי, מנהל מחוז שרון שומרון ב"מעלה" סיפר, "לפני 30 שנה ראיתי שפרדס חנה שוממה מתורה. אט אט התחלנו לפעול להפצת התורה לכלל האוכלוסיות בעיר וב"ה היום ישנו מפעל תורה אדיר, נווה מדבר תורני שרק הולך וצומח".

ח"כ מוטי יוגב הוסיף, "אני מתרגש בכל פעם שאני מגיע לפרדס חנה. יש פה אוכלוסייה איכותית המקרינה על סביבתה. התושבים פה תורמים לקהילה בדרכים רבות ומהווים מגדלור לכל האזור".

רפי קפלן, מנכ"ל מעלה אמר באירוע כי "הרב צמח מורי הרים פה מפעל אדיר ופועל רבות בקירוב רחוקים ובפעילות עם אוכלוסיות חלשות. כתוב בתהילים 'אבן מאסו הבונים, הייתה לראש פינה'. לעתים ישנם אנשים שלא יודעים להעריך את ערכם, אך מי שיודע להעריך את ערכו כמו הרב צמח המעריך, מכבד ומקרב כל אחד- זוכה ורואה איך לבסוף נהפכים ל'ראש פינה'. אנו שמחים מאוד להיות שותפים למהפכה הרוחנית המתחוללת בעם ישראל בדור זה".

ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, אלדד בר כוכבא, סיכם ואמר כי "מעלה והסניף המקומי שלהם 'כלל ישראל' עושים עבודת קודש עם התושבים. אני רואה את החשיבות בקיום הפעילות, ולכן אני מבטיח לסייע בכל על מנת שיקום כאן הבניין המפואר לקהילה החשובה הזו בגודל של 900 מטר מרובע".