נתניהו וראש הממשלה היפני
נתניהו וראש הממשלה היפניצילום - קובי גדעון / לע"מ

שגרירות יפן בישראל מכחישה את הדיווח שפורסם בעיתון ״ידיעות אחרונות״, ולפיו ראש ממשלת יפן שינסו אבה ורעייתו נעלבו מהמנה האחרונה שהוגשה להם בארוחת ערב חגיגית בבית ראש הממשלה נתניהו.

בסיומה של הארוחה הרשמית, השף משה שגב הגיש את הקינוח בתוך נעליים שאינן אמיתיות, והדבר העלה חיוך על פניהם של הסועדים.

בניגוד לנטען ב״ידיעות אחרונות״, ראש הממשלה היפני לא נעלב ובשגרירות היפנית בישראל סיפרו כי הוא ורעייתו נהנו מארוחת הגורמה עם בני הזוג נתניהו.

הכתבה שפורסמה בישראל דווחה בכלי תקשורת רבים בעולם, שמיהרו לבשר על היעלבות ראש הממשלה היפני במהלך ביקורו בישראל, למרות שלא היתה היעלבות ולא נבראה.

מטעמו של השף שגב משה נמסר כי הוא "שף יצירתי במיוחד אשר נחשב לאמן מוביל בתחומו המייצר חוויות קולינריות יוצאות דופן, יותר מעשור. בתום הארוחה שבישל השף משה שגב לראש ממשלת יפן ורעייתו ולראש ממשלת ישראל ורעייתו, הוגש קינוח ייחודי בשפה הקולינרית-אמנותית המזוהה עם השף בארץ ובחו"ל.

״הקינוח כלל פרלינים העשויים זהב ושוקולד לבן, וכמחווה לראש ממשלת יפן- שילבו לראשונה גם אצות ים. הקינוח הוגש בתוך פסל של האמן הבינלאומי טום דיקסון, אשר מוצג במוזיאונים החשובים ביותר בעולם ולראשונה הוצג בישראל בארוחה. מדובר בפריט אמנות איכותי העשוי ממתכת יצוקה בצורה של נעל, ולא מדובר בנעל אמיתית, כמובן. שני ראשי הממשלה ורעיותיהם התלהבו מאוד מכל הארוחה ומהקינוח בפרט, מחאו כפיים והחמיאו לשף. ראש ממשלת יפן אף הגדיל לעשות והזמין את השף לבשל ביפן".