אורסולה הוורבק
אורסולה הוורבקצילום: רויטרס

המשטרה בגרמניה עצרה את אורסולה האוורבק, בת 89, שהיתה אמורה להתייצב בכלא ביום רביעי, לריצוי עונש מאסר בן שנתיים על הכחשת שואה.

למעצר קדם חיפוש, לאחר שמהכלא בעיר בילפלד נמסר כי הוורבק – המוכרת בכינוי "הסבתא הנאצית", לא התייצבה למאסרה. סוכנות ה-AP דיווחה כי בביתה שבמרכז גרמניה אין איש מזה כמה ימים – כפי שניתן להתרשם מערימת דברי הדואר שמצטברת מחוץ לדלת.

ואולם, מתברר שהאוורבק שהתה בתוך הבית.

האוורבק ובעלה היו חברים במפלגה הנאצית לפני מלחמת העולם השנייה. לפני מספר שנים הם הקימו יחד "מרכז חינוכי" בו הטיפו לערכי הנאציזם ולשנאת יהודים, ובעקבות זאת החליטו הרשויות לסגור את המכון שלהם.

היא גם כתבה מאמר עבור מגזין ימין-קיצוני בגרמניה, בו טענה כי "השואה מעולם לא התרחשה". ב-206 שלחה האוורבק מכתב לראש עיריית דוטמולד בגרמניה, בו כתבה כי "אושוויץ לא היה מחנה ריכוז", ובעקבות זאת הוגש נגדה כתב אישום על הכחשת השואה, עבירה פלילית בגרמניה.

היא הורשעה ונגזרו עליה שמונה חודשי מאסר. בישיבה האחרונה של בית המשפט לערעורים בגרמניה היא החליטה לחלק עלונים בהם נכתב "רק האמת תשחרר אותך".

לאחר מכן המשיכה האוורבק לפרסם מאמרים מכחישי שואה ואף הורשעה חמש פעמים נוספות בהכחשת השואה, אולם עורכי דינה ערערו על העונשים והיא הצליחה להימלט מריצוי מאסר בפועל.