שתפו גם אותם בהחלטות
שתפו גם אותם בהחלטותצילום: פלאש 90

האגודה הישראלית לגרונטולוגיה מתכוונת להגיש התנגדות לתזכיר חוק שהוגש על ידי משרד המשפטים ונוגע לתקנות הביטוח הלאומי. זאת מאחר והמועצה לא כללה איש העוסק בגרונטולוגיה במסגרת מועצת המוסד האמורה להכריע בסוגיות הנוגעות לצרכי הגימלאים.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם פרופ' יצחק בריק, יו"ר האגודה הישראלית לגרונטולוגיה, על תזכיר החוק ועל ההתנגדות.

"במועצת המוסד לביטוח לאומי יש נציגות של גורמים שונים. אתמול התברר לנו שמציעים שינוי בהרכב המועצה. תוך כדי מבט על ההרכב שמנו לב שאין לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים נציגות, למרות שהמוסד לביטוח לאומי עוסק הרבה מאוד ומשקיע הרבה כסף לגימלאות שנוגעות לאזרחים ותיקים", אומר פרופ' בריק. "חשבנו שמן הראוי שליד אותו שולחן שבו קובעים את מדיניות המוסד יישב גם גורם שידבר על צרכיהם של האזרחים הוותיקים".

עד כה, מתברר בשיחה עם פרופ' בריק, לא הייתה נציגות לאוכלוסיית הגמלאים במועצה ואולם לטעמו נכון לדאוג לשינוי כזה כעת. "לא פעם הועלו סוגיות ובעיות שעוסקות במעמד הזקנים מול הביטוח הלאומי. לדוגמא, קצבאות הזקנה נמוכות מדי לטעמנו ולא מאפשרות חיים בכבוד. התייחסנו לסוגיות והבענו הסתייגויות. יש לנו הרבה מה להגיד בעניין הזה. אנחנו סבורים שמצבם של האזרחים הוותיקים בנושא חוק ביטוח סיעוד טעון שיפור בכמה דברים".

כשנשאל אם אכן המציאות היא שעד כה הגיעו הגופים הרלוונטיים להישגים למרות שלא היה נוכח בהם נציג מטעמם, משיב פרופ' בריק ואומר כי "נכון שהצלחנו, אבל באופן חלקי בלבד. אם היינו יושבים במועצה הייתה מתווספת יחידת כוח לטיעונים שלנו".

לדבריו "אנחנו בהידברות שוטפת איתם", הוא אומר אודות הגורמים הממשלתיים ומוסיף: "יש לנו דלת פתוחה במשרדי הממשלה, אלא שעמדתנו לא תמיד מתקבלת. יש דעות ואינטרסים אחרים ולכן מתקיימים דיאלוגים. אחד היעדים של האגודה הישראלית לגרונטולוגיה הוא שיפור חיי הגימלאים וחובתנו להעלות את הסוגיות הללו בכל דרך ובכל מקום כדי להביא לכך שאיכות החיים של האנשים בשנות חייהם האחרונות תהיה טובה יותר".