השגריר גוברין באירוע בקהיר
השגריר גוברין באירוע בקהירצילום: משרד החוץ

שגרירות ישראל במצרים ציינה הערב (שלישי) את יום העצמאות ה-70 של ישראל בקבלת פנים במלון ריץ קרלטון בכיכר תחריר בקהיר.

לאירוע הגיעו אורחים רבים מקרב הקהילה הדיפלומטית והעסקית בעיר ונציגי ממשלת מצרים. המוזמנים נהנו מארוחת גורמה ישראלית אותה הכין השף שאול בן אדרת ביחד עם צוות טבחי המלון.

שגריר ישראל במצרים, דוד גוברין, אמר באירוע כי "השותפות האיתנה בין ישראל ומצרים מהווה דוגמא ומופת לסכסוכים אזורים ובין לאומיים בעולם כולו עד עצם היום הזה".

לדבריו, "יחד עם זאת, אנו נמצאים בעיצומו של המאבק על השלום. מאבק זה דורש שינוי תודעתי והכרתי נרחב המחייב סובלנות, הכרת האחר ואורך רוח. מדובר בתהליכים ממושכים אולם הכרחיים כדי להביא לכך שהשלום לא יהיה רק בין ממשלות, אלא יהפוך לנחלתם של העמים עצמם".

השגריר הוסיף, "ניכר שינוי בהתייחסות מדינות העולם הערבי כלפי ישראל: לא עוד אויב כי אם שותף לעיצוב מציאות טובה יותר באזור, מציאות המבוססת על יציבות ופיתוח כלכלי. בעבר הנטייה הייתה לחשוב ששיתוף פעולה בתחום מסוים פועל בהכרח לטובת צד אחד על חשבון האחר".

"ברבות השנים השכלנו להבין שאין בהכרח מדובר במשחק 'סכום אפס', ואנחנו רואים את שיתופי הפעולה כמצב בו שני הצדדים מרוויחים. הסכם הגז שנחתם לאחרונה בין ישראל ומצרים, אשר משרת את האינטרסים של שני הצדדים, מהווה עדות לתמורה זו. נותר לקוות כי בכך תפתח הדרך לשיתופי פעולה בתחומים נוספים", סיכם השגריר גוברין.