גדר המערכת ברמת הגולן
גדר המערכת ברמת הגולןצילום: פלאש 90

בצה"ל הוחלט הערב (שלישי) לחדד את הנחיות ההתגוננות במרחב רמת הגולן ולהנחות את הרשויות על פתיחת מקלטים.

ההחלטה התקבלה בעקבות הערכת מצב, לאחר שזוהו שורה של צעדים חריגים בכוחות האיראניים בסוריה במערכת הביטחון מדגישים כי מדובר רק במרחב רמת הגולן וכי הם ערוכים למגוון תרחישים.

אנשי פיקוד העורף נמצאים עם ראשי הרשויות בכל המרחבים. "היכולת האיראנית בסוריה היא מוגבלת ואין שם יכולת למשהו גדול ויחד עם זה צריך להיות מוכנים ולכך מערכת הביטחון נערכה", אומרים במערכת הביטחון.

לפי ההערכות בשעות הקרובות או בימים הקרובים תהיה התפתחות נקודתית בצפון ולאור זאת מתבצעת ההיערכות.

במקביל, משרד החינוך החליט להורות על ביטול כלל הטיולים ברמת הגולן, בעקבות המתיחות בגבול הצפון.

אחר הצהריים נאם שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט בכנס הרצליה והתייחס לאיום האיראני ולמתיחות מולה ומול הגרורות האיראניות במזרח התיכון, דוגמת חיזבאללה.

"היום אנחנו אומרים - נסראללה, אם תפתח במלחמה נגד ישראל אתה תחריב את לבנון", הזהיר בנט. "מה לתושב בכפר בדרום לבנון ולאינטרס האיראני? נסראללה נמצא על קרני הדילמה ומבין שאם ישחק את המשחק האיראני הוא יחריב את מדינתו".

"חיזבאללה הוא השחקן המרכזי בלבנון. אין יותר הפרדה. התקפה של נסראללה עלינו תחריב את לבנון. ברגע שהתפיסה הזו מחלחלת זה מטופל", הוסיף בנט.

בנט הבהיר כי מאחורי כל המהלכים עומדת טהרן, שמובילה את פעילות גרורותיה במזרח התיכון, "יש ראש תמנון אחד שיושב בטהרן. הוא שולח שליחים לכל נקודה במזרח התיכון".

לדבריו, "האיראנים לא אוהבים למות והם שולחים אחרים למות בשבילם. איראן היא לא רודנות אלא דיקטטורה דמוקרטית".

"בעוד אנו מקיזים דם מול קצות הזרועות בעזה ולבנון ראש התמנון לא מסתכן. אנו הולכים על ראש התמנון ולא נבזבז אנרגיה על הזרועות", הזהיר בנט.