אוהדי בית"ר (ארכיון). משטרת ירושלים מתעמרת
אוהדי בית"ר (ארכיון). משטרת ירושלים מתעמרתצילום: פלאש 90

תשע שנים לא הגיעה בית"ר ירושלים לגמר גביע המדינה בכדורגל. תשע שנים עברו מאז זכתה בו ואוהדי הקבוצה בטירוף לקראת המשחק החשוב ביותר שלהם העונה - מחר בשעה 20:45 באצטדיונם הביתי, אצטדיון טדי שבבירה.

לאחר שרכשו את כל 12,000 הכרטיסים שהוקצו להם בתוך רבע שעה ורכשו כרטיסים רבים נוספים ליציעי היריבה הפועל חיפה, תכננו אוהדי בית"ר תצוגת עידוד מהגדולות והמרשימות שנראו בארץ, כזו שתתאים לאווירה החגיגית של גמר הגביע.

"רגע לפני משחק הגמר, כמו בכל פעם שמתקיים אירוע ספורט גדול, גם הפעם משטרת ישראל פוגעת באווירה", טען אחד מאוהדי בית"ר.

על פי טענות אוהדי בית"ר, במשטרת ירושלים הודיעו כי תיאסר עליהם הכנסת אביזרי עידוד ותצוגה למשחק הגמר מחר, תצוגה עליה עבדו ימים רבים והשקיעו כספים עצומים.

"ביזיון ביזיון ביזיון!!!! ביזיון הגמר מתחיל טרם התחיל הגמר הגדול", נכתב לפני שעה קלה בהודעת ארגון האוהדים של בית"ר ירושלים, ארגון 'לה-פמיליה', בדף הפייסבוק שלהם.

"לאחר שאספנו כספים במשך כחודש, לאחר שעבדנו קשה בלילות על תצוגה לגמר במשך כחודש. לאחר שהתכוננו נפשית ופיזית לגמר הגדול.... באה משטרת ישראל ובהודעה חסרת אחריות מחליטה שלא להכניס לנו הקהל שום ציוד עידוד", נכתב בהודעת ארגון האוהדים האדוק.

"מצידנו שהיציעים ישארו ריקים" הם אמרו.... הרדיפה המתמדת והטורדנית כלפי אוהדי בית"ר נמשכת. אין לנו כבר מילים לומר על ההתנהלות של משטרת ישראל כלפינו האוהדים שמראש לוקחת אותנו כפושעים. אבל מעבר לכך המשטרה לוקחת גם צד במשחק ומכריעה את הכף. היא בוחרת להוריד את הערך של הענף שכולנו כל כך אוהבים ופוגעת ישירות באיכות המשחק כשלא מאפשרת תצוגות ביציעים".

עוד נכתב בהודעת ארגון האוהדים, כי לא רק בקרב הקהל שיגיע בהמוניו לאצטדיון תירשם אכזבה גדולה, אלא בקרב אוהדי בית"ר כולם ואוהדי הספורט בכלל. "ראוי לציין, כי יש עוד מאות אלפים שיראו את המשחק הזה מחוץ לטדי וכולם מחכים להתרגשות כדי לראות איזו תצוגה תעלה ביציעים, אבל גם הם יתאכזבו מאוד הפעם".

לסיום כתבו חברי ארגון האוהדים, "ולכם השחקנים, אנחנו מצטערים! עבדנו ימים ולילות רק בשביל לרגש אתכם, רק בשביל שתעלו על הדשא ותתרגשו מהמראות שביציעים, כדי שתבינו שהצבא הצהוב איתכם. אבל גם זה לא יקרה. עד מתי משטרת ישראל תיקח את החופש לאוהדים?".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בטענות מופרכות תוך הסתמכות על פרטים שאינם מדוייקים עד כדי עיוות המציאות לחלוטין. משטרת ישראל אינה אחראית אל הגדרת אמצעי עידוד, כל השיח הינו אל מול גורמי ההתאחדות לכדורגל, וכל שאלה או טענה יש להפנות לגורם האחראי, להוציא אמצעי פירוטכניקה שיכולים לסכן את הצופים שאינם מותרים. משטרת ישראל תפעל לאפשר קיום אירועי ספורט לטובת ציבור הצופים ותמשיך לשמור על הסדר הציבורי, שלום הציבור וביטחונו".