אוקראינה
אוקראינהצילום: רויטרס

בפעם החמישית בשנים האחרונות חולל קברה של הרבנית שרה ע"ה, בתו של רבי נחמן מברסלב זצ"ל, הטמונה בבית החיים היהודי בעיר קרמנצ'וג שבמרכז אוקראינה.

חסידי ברסלב שיצאו למסע קברי צדיקים באוקראינה הגיעו השבוע לעיר קרמנצו'ג ונחרדו למראה הוונדליזם והפוגרום הנוראי במקום.

על פי עדי ראיה, מבנה האוהל נשרף כליל, המצבה נופצה לרסיסים ונזרקה בשטח בית החיים. המתפללים אספו אבנים והקימו מצבה מאולתרת לזכרה.

כאמור, זו הפעם החמישית בשנתיים האחרונות שקברה של הרבנית מחולל בצורה מחפירה על ידי גויים אנטישמיים ומאז ועד היום לא נעשה דבר בכדי למנוע את החילול הנוראי.

למרות שהאוהל נבנה ושופץ מחדש, השטח נשאר פרוץ ללא כל שמירה מינימלית וכל הרוצה עושה את העולה על רוחו.

לפני מספר שנים בנתה אגודת 'אהלי צדיקים' אוהל על קברה של הרבנית שרה הטמונה בבית החיים היהודי בעיר קרימנצ'וג, ומאז פורעים אנטישמיים פוגעים בקבר ללא הרף.

עיריית קרמנצ'וג תכננה להקים על שטח בית החיים שכונה יוקרתית לאחר שלא הסכימה להכיר במקום כבית עלמין יהודי. רק לאחר פעילות רבה וענפה יחד עם רב העיר המקומי הרב שלמה סלומון נמנעו מעשי החילול.

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה למאבק באנטישמיות, אמר בתגובה כי "מסע הביזוי, פוגרום וונדליזם כלפי קברי צדיקים באירופה ממחיש את הרוע של האנטישמים שמנסים לפגוע בשורש של הקהילות היהודיות שהם באופן אחד מעומדי הטווח בחברה האירופית, אסור שתופעות אלו יעברו על סדר היום".

עוד אמר חגואל, "אני קורא מכאן לנשיא האוקראיני, מר פטרו פורושנקו למגר תופעות אלו בכדי שיהודים רבים שפוקדים את קייב, אומן, מיז'בוז' ויתר עיירות באוקראינה בפעמים רבות במהלך השנה ימשיכו בכך".