חגית משה
חגית משהצילום: יונתן זינדל

חגית משה, סגנית ראש עיריית ירושלים, יוצאת היום (רביעי) בהודעת תמיכה מיוחדת לכנס הרבנים שיתקיים מחר בבנייני האומה בעיר.

"אני חושבת שמדובר באירוע מכונן", אמרה משה, "הציבור הדתי לאומי מאוד מגוון, ומאוד רחב. אנחנו מרגישים אותו היום בכל תחומי החיים – בצבא, באקדמיה, בחינוך ובמגזר הציבורי, בכל מקום. זכינו להרחיב ולפגוש את הציבור הזה בכל מקום. יש לזה משמעות גם בעולם הרבני. כשרבנים יושבים יחד, גם אם יש פער ביניהם, זה דבר מאוד גדול. זה חלק מתקומת ישראל".

משה רואה חשיבות מיוחדת במסר שיוצא מעצם ההתכנסות, ורואה בכך הדרכה לציבור הדתי לאומי בכללו. "יש כאן מסר של אחדות. לא רק להגיד אחדות, זה שיושבים יחד זה מחלחל למטה. לדעת שהפערים בינינו לא כל כך גדולים. יש פערים ויש תפיסות, וכל אחד רואה את הדברים קצת אחרת, אבל בסופו של דבר התורה היא תורה אחת, ואנחנו עם אחד. העובדה שיושבים כך ביחד, זה יחלחל למטה, וישפיע הרבה יותר על הציבור מאשר על הרבנים. זה כנראה ההשראה של שבעים שנה למדינה.

"המסר הוא מאוד ברור, עצם הרצון לשבת ביחד", היא מוסיפה. "ידונו שם גם על נושאים שחמים, ישבו בשולחנות עגולים וילבנו ביחד סוגיות. מכיוון שאני לא רבנית, מבחינתי המסר הגדול הוא שהרבנים יבינו את המורכבות שבכל עניין, פחות מה יצא משם בדיוק. לא יהיו פסקי הלכה מהכנס הזה".

כסגנית ראש העיר ירושלים, היא גם רואה סמליות רבה בקיומו של הכנס בעיר. "זה יכול להיות רק בירושלים דבר כזה, מפה תצא תורה. ירושלים לא חולקה לשבטים, ולכולם יש מקום. הכנס הזה אומר שאנחנו לא הולכים לשבטיות, הולכים על הביחד. אני מאוד מאוד מברכת על הכנס הזה".

נזכיר כי אמש פורסם כי מעל 1,000 רבנים כבר נרשמו ואישרו את השתתפותם בכנס, מדובר בכנס האחדות השני של רבני הציונות הדתית, שמתקיים חמש שנים לאחר הכנס הראשון, במלאות 70 שנה למדינת ישראל ו51 שנה לשחרור ירושלים. האירוע מסתמן ככנס רבני הציונות הדתית הגדול אי פעם.

מארגני הכנס סיפרו כי הנרשמים רבנים מכל הקשת של הציונות הדתית, ראשי ישיבות, רבני קהילות, רבני בתי כנסת, ראשי מכינות, מנהלי מוסדות חינוך ורבנים נוספים, "לשמחתנו כל רבני הציונות הדתית רואים חשיבות עליונה בכנס, וההרשמה לא מפסיקה. מדובר בהצלחה אדירה, ההרשמה היא הרבה מעבר למצופה, בכנס הקודם היו כ-700 רבנים, וכעת מצטרפים עוד מאות רבות. זהו מפגן אחדות וקידוש ה' גדול לכבודה של תורה", הוסיפו.