מזיקים
מזיקיםצילום: יח"צ

אבל אילו סוגי הדברות קיימות? וכיצד אפשר ליהנות מהדברה מקצועית? כל המידע החיוני בהמשך.

אם בעבר כדי להדביר כל מבנה, חצר או דירה היו משתמשים בהדברה כימית שכיום נחשבת רעילה במיוחד, הרי שכיום ישנן שלל שיטות הדברה חדישות אשר מקנות את היכולת ליהנות מהרחקת מזיקים,הדברת פשפש המיטה ללא שימוש בחומרים כימיים רעילים.

אז מהן סוגי ההדברות השונות?

הדברה אורגאנית – הדברה אורגנית מטרתה להחליף את ההדברה הכימית והיא כזאת שנוצרת מחומרים טבעיים בלבד שנודעו להרחיק מזיקים. כיום משתמשים בצמח החרצית ומתמציות קוטלות חרקים בשל פירטרינים: וזאת משום שפירטרינים פוגעים רק בחרקים ולא פוגעים בבני אדם או בחיות מחמד.

הדברה ביולוגית – סוג זה של הרחקת מזיקים מתבסס על הבאת יצור חי שאינו מזיק על מנת להפטר מיצורים שכן מזיקים. הדברה מסוג זה יכולה להתרחש באמצעות חתול שצד מזיקים, על ידי ציפורים האוכלות זבובים, כמו גם על ידי שממיות ועכבישים. אם יש לכם את אחת מהחיות האלה בקרבת הבית, חשוב לא לגרש אותן אלא לטפח את שהותן במקום.

מיגון הבית נגד מזיקים – עוד כדי להרחיק מזיקים מומלץ למגן את הבית. חשוב להתקין רשתות על גבי החלונות ודלתות רשת על גבי דלתות הכניסה, עוד מומלץ להגן על המרפסות נגד יונים במידה וישנן וזאת גם על ידי רשתות, ולדאוג כי הדלתות יהיו סגורות בזמן שאתם לא נמצאים במקום.

חיסול של קנים - אם אתם רוצים להפטר ממזיקים כמו טרמיטים, נמלים, פשפשים במיטה ועוד, חשוב על ידי מדביר מומחה לבצע חיסול ממוקד של הקן. מדביר טוב ידע למצוא את מקום המזיקים ובאמצעות הדברה וחיסול הקן לעקור את הבעיה מהשורש.

הדברה אלקטרונית – הדברה אשר מתבצעת על ידי השמעת תדרים שאינם נעימים למזיקים שבמקום שבו המזיקים נמצאים. באמצעות הדברה אלקטרונית ניתן להרחיק יונים, מכרסמים, זוחלים ועוד.

אז כיצד בוחרים מדביר טוב?

כדי לבצע הדברה מעולה וכזאת שתחזיק מעמד לאורך שני, יש לאתר מדביר מקצועי אמין וכזה שיכול לאפשר לכם אחריות של שנה לפחות על ההדברה שהוא מבצע. בחרו איש מקצוע אמין ומומלץ ותוכלו ליהנות מקיץ שקט ונעים.