קצובר מטר וקריאת הריבונות
קצובר מטר וקריאת הריבונותצילום: נשים בירוק

לקראת יום שחרור ירושלים, יהודה ושומרון ורמת הגולן מוציאה לאור תנועת הריבונות, מיסודה של 'נשים בירוק', את גיליון 10 של כתב העת 'ריבונות'.

כתב העת המופץ בעברית ובאנגלית בכמאתיים אלף עותקים בישראל ומחוצה לה מציג שורת ראיונות, כתבות ומאמרים סביב חזון הריבונות ויישומו בזירה המדינית-פוליטית והסברתית.

בין מרואייני הגיליון ניתן למצוא שני שרים, השר לענייני מורשת וירושלים זאב אלקין ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט.

השר אלקין מתייחס בראיון להעברת השגרירות האמריקאית לבירה, להסברה הבינלאומית סביב הקשר בין העם היהודי וירושלים ולתמורות המתחוללות בירושלים ברמה הכלכלית, חברתית, ביטחונית ואף בהידוק הקשר עם מזרחה של העיר וחיזוק הריבונות בה. אלקין מתייחס בראיון גם לאפשרות שיתמודד על כהונת ראש העיר.

השר יואב גלנט מתייחס בראיון להיבט הביטחוני המחייב את אחיזתה של ישראל ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, מציג סקירה ותובנות ביטחוניות סדורות סביב הסוגיה ומספר על תנופת בנייה אותה הוא מקדם הן בבקעת הירדן והן ביהודה ושומרון, כאשר המוקד הוא התכנית לחיבור גוש עציון לירושלים ובנייה מאסיבית במערב השומרון, מהלך המבקש להביא להורדת מחירי הנדל"ן בגוש דן באופן דרמטי.

עוד בין דפיה גיליון דבריו של הרב דוד סתיו, ראש רבני 'צהר' אודות מצוות ירושת הארץ והחובה להחיל עליה את ריבונות ישראל, דבריו של הדמוגרף יעקב פייטלסון המציג את שקרי השד הדמוגרפי הפלסטיני בו מנופפים הדוגלים בחלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בליבה. גם על הפגיעה החמורה בזכויות האדם והאזרח שמתרחשת כל עוד לא מוחלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון ניתן לקרוא בהרחבה.

כמו כן עורך כתב העת היכרות עם נוער הריבונות. מאות בני נוער בכל רחבי הארץ מקיימים בשבועות האחרונים קמפיין הסברתי נרחב בקריאה להנהגה הישראלית להביא את הריבונות לכלל חקיקה ויישום. רכזי המיזם מספרים עליו בהרחבה ומדברים על אידאולוגיה ונחישות מתוך ראייה אחראית ומבט מפוכח.

הגיליון החדש מתריע מפני העובדות הנקבעות בשטח על ידי הרשות הפלסטינית בעוד הימין בישראל מסונוור ממה שנראה כסטטוס קוו מדיני. מסתבר שדגש מיוחד שמה הרש"פ על השתלטות על קרקעות דווקא באזור C שאמור היה להיות באחריותה הבלעדית של ישראל, והשתלטות זו מתרחשת מדי יום ביומו ובהיקפים נרחבים ביותר. האם אכן מוקמת מדינה פלסטינית דה-פקטו בעוד ישראל עוצמת עיניים?

ראש מועצת דרום הר חברון, יוחאי דמרי, מדווח בראיון ל'ריבונות' על מפגשים שהוא מקיים עם נכבדים ערבים וראשי חמולות המודים, לפי שעה בשקט, כי הם חפצים בריבונות ישראלית גם ללא זכויות אזרח. נשיא 'פורום המזרח התיכון', דניאל פייפס, במאמר על יתרונה של ההכרעה הצבאית גם עבור האויב המובס שטוב לו לנטוש תקוות בלתי מציאותיות באשר לעתידו.

הפובליציסטית והסופרת אמונה אלון מספרת על היוזמה הישראלית אותה הוביל בעלה המנוח, השר הרב בני אלון ז"ל. קידום היוזמה, שהייתה התכנית הראשונה לריבונות ישראל ביהודה ושומרון, כלל מפגשים ברחבי העולם, הקמת שדולה פרלמנטרית בכשלושים מדינות, מפגשים חשאיים עם בכירים בירדן וקמפיין הסברתי נרחב.

גם תנועת 'בני עקיבא' הצטרפה באחרונה לקריאת הריבונות, והרב גלעד לואיס, שהוביל את התנועה להכרזה מסכמת ברוח זו, מספר ב'ריבונות 10' על דיוני הוועידה האחרונה.

עוד ניתן לפגוש בגיליון החדש פרטים נוספים אודות תמ"א 100, תכנית המתאר הנרקמת בימים אלה והיא הראשונה המתייחסת ליהודה ושומרון כחלק תכנוני בלתי נפרד ממדינת ישראל. גם האדריכל ישראל גודוביץ' מלין על ההחלטה המדינית חסרת ההיגיון התכנוני שהותירה את יהודה ושומרון מחוץ לגבולותיה של ישראל כמעין שטח הפקר בלתי ברור, בעוד בפועל מדובר ביחידת קרקע אחת שאינה ניתנת לחלוקה והפרדה.

בגיליון גם פרטים אודות ספרו החדש של הד"ר מיכאל קלוו המבקש לתת מענה לשאלה כיצד זה על אף כל המאמצים המדיניים והנכונות הישראלית לוויתורים, עדיין אין שלום בין ישראל לשכניה.