אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע את ג'ורג' הישאם גרייב צעיר תושב נצרת, בעבירות של הריגה והפקרה לאחר פגיעה, אולם זיכה אותו מעבירות מעשה פזיזות ורשלנות ונהיגה ברכב ללא ביטוח.

מכתב האישום שהוגש עולה כי ב-28 בפברואר 2016 בשעות הערב, ביצעו השוטר נתן ניקולאי יוספוב ופקח העיריה מחמד עזאם, במסגרת תפקידם, פעילות לבדיקת רשיונות כלי רכב ברח' תאופיק זיאד בנצרת, סמוך למעגל התנועה לכיוון הר הקפיצה. באותו זמן נהג גרייב ברכב השייך לאשת אביו.

סמוך לשעה 19:00 נסע גרייב מצומת היציאה של מרכז הקניות "ביג פאשן" לרחוב תאופיק זיאד ופנה שמאלה בכביש המוביל למעגל התנועה. השוטר, אשר עמד על הכביש, הבחין ברכב, וסימן לגרייב לעצור באמצעות פנס, כשהוא נע למרכז הכביש.

גרייב אשר הבחין בשוטר, וחשש להיתפס כאשר הוא נוהג ללא ביטוח, המשיך את נסיעתו ואף האיץ את מהירות הרכב, במטרה למנוע את עיכובו על ידי השוטר. בכל אותה העת המשיך השוטר לסמן לגרייב לעצור את רכבו.

בשלב מסוים חש השוטר בסכנה וניסה להתחמק מפגיעת הרכב, אולם הדבר לא עלה בידו. גרייב פגע בשוטר קשות ברכבו, והוא הוטח על קדמת הרכב ונזרק על הכביש.

על אף שגרייב ידע שפגע בשוטר, הוא לא עצר במקום ולא הזעיק עזרה אלא המשיך בנסיעה מהירה בפראות, תוך שהוא "מזגזג" בין נתיבי תנועה ומסכן רכבים אחרים. כשעה וחצי לאחר האירוע הסגיר את עצמו למשטרה.

כתוצאה מהפגיעה, נחבל השוטר קשות, בין השאר בראשו, הוא הובהל לבית החולים האנגלי ולאחר מכן, ולאור מצבו, לבית החולים רמב"ם. לאחר מספר חודשים מת מפצעיו.

בהכרעת הדין קבע השופט ג'ורג' אזולאי, "סבורני, כי די בראיות אשר הובאו מטעם המאשימה כדי להוכיח מעל לכל ספק סביר את אשמתו של הנאשם בעבירות ההריגה וההפקרה. נוכח מכלול הראיות בתיק, אין כל היגיון בגרסתו של הנאשם אשר לא רק שאינה מתיישבת עם הראיות שהובאו בפניי כי אם אינה מתיישבת אף עם השכל הישר, ההיגיון הבריא וניסיון החיים".

"שוכנעתי כי יש ליתן אמון מלא בגרסת עדי התביעה, ממנה התרשמתי לטובה ולא מצאתי לפקפק באמינותם", הוסיף השופט.

"לאור האמור לעיל, שוכנעתי מעבר לכל ספק סביר, שהנאשם ביצע עבירה של הריגה לפי סעיף 298 לחוק העונשין ועבירה של הפקרה לאחר פגיעה לפי סעיף 64א(ג) לפקודת התעבורה ועל כן אני מרשיע אותו בעבירות אלו", חתם השופט.