דרעי בצפון
דרעי בצפוןצילום: לשכת דרעי

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) סייר היום (חמישי) בגבול הצפון יחד עם ראשי המועצות ברמת הגולן ובסביבתה.

בנקודת תצפית מיוחדת הצופה על איזור קונייטרה שבסוריה קיבל דרעי תדרוך על האיזור המתוח ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל.

בשיחה עם עיתונאים התייחס השר דרעי לתקיפה הישראלית הלילה בסוריה ואמר "אתם רואים את העמק למטה? זה משקף את מה שהעם שלנו רוצה, שהמדינה שלנו רוצה. אנחנו רוצים לחיות כאן בשלום. אין לנו שום חפץ במלחמה, שום עניין בעימות, אנחנו לא מחרחרי ריב ולא רוצים מלחמה.

''אנחנו לא רוצים לכבוש שטחים של אחרים. כל מה שאנחנו רוצים זה דבר אחד: אנחנו לא ניתן בשום אופן לאיראנים להתבסס בסוריה. אנחנו לא רוצים שהגולן יהיה מטרת חיזבאללה ונסראללה.

"לכן אנחנו נחושים ותקיפים בעניין", הדגיש יו"ר ש"ס, ''כל ניסיון ולו הקטן של האיראנים להתבסס בסוריה, בזמן שהמטרה ברורה, כדי לאיים על ישראל, כדי לתקוף אותה בהמשך, אנחנו לא ניתן ואני לא אפרט״.

דרעי הוסיף, ״ראיתם בימים האחרונים, קל וחומר אתמול, כשהם עברו את הקו האדום וירו לעבר הישובים האזרחיים, לעבר הגולן. הם קיבלו מכה שלפי דעתי הם עוד לא מבינים את הגודל שלה. יקח להם עוד כמה ימים או עוד כמה שעות כדי לראות ולספוג את כל מה שקרה שם. אין לנו עניין שהם יגיבו ואנחנו נגיב, אנחנו רוצים שזה יגמר כאן.

"אבל יחד עם זה אמרתי גם לראשי המועצות שפגשתי היום: ההגנה הטובה זה לדאוג שהאיראנים לא יהיו כאן. אין להם מה לעשות בסוריה. מבחינת ישראל האירוע הזה הסתיים. אבל יסתיים סופית כשאיראנים יסתלקו מכאן.

"קל וחומר אם יתקפו אותנו או ינסו לפגוע באזרחים שלנו או בחיילים שלנו. פנינו לכל מי שהיה צריך לפנות, כולל ראש הממשלה שפנה, העברנו גם מסרים ברורים לנשיא אסאד ואמרנו: שלח את האיראנים, הם גורמים לכם נזק, לעם הסורי. אין לנו עניין בהפלת השלטון או אחזקת השלטון, זה עניין פנימי שלהם ומול רוסיה. אבל אם יתקפו אותנו המפסיד הגדול ביותר יהיה אסאד. ודי למבין".