צפו: פיצוץ מנהרת הטרור

דובר צה"ל מוסר כי הערב (מוצאי שבת) נוטרלה מנהרת טרור התקפית נוספת של ארגון הטרור חמאס במרחב מעבר ארז. תוואי המנהרה נוטרל באמצעות תקיפת מטוסי קרב.

מדובר במנהרה שאותרה בשלבי חפירה בפרימטר הביטחוני, מטרים ספורים משטח ישראל. המנהרה יועדה להגיע לשטח ישראל בסמוך ליישוב ישראלי ולמעבר ארז, המשמש כמעבר הומניטרי.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר "‏חמאס מפזרת ססמאות על רצונה ב'הודנה' ארוכת טווח אבל בפועל ממשיכה לחפור מנהרות טרור לשטח מדינת ישראל.

אנחנו לא קונים את הבלוף הזה. נמשיך, כמו הערב, לפגוע בתשתיות הטרור. הנוסחה היחידה שבאה בחשבון היא פירוז תמורת שיקום".

בצה"ל אומרים הערב, "זיהוי המנהרה ונטרולה הוא חלק ממאמץ מתמשך לסיכול הטרור התת קרקעי של ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם ארגון הטרור חמאס, מאמץ מבצעי, מודיעיני וטכנולוגי אשר הוגבר בשנה האחרונה, ואליו הצטרפו טכנולוגיות מתקדמות שמוסיפות להשתפר כל העת, כמו זו המאפשרת איתור מדויק של המנהרה בטרם חצתה את הגדר. כל זאת לצד המשך בניית המכשול התת קרקעי", אומרים בצה"ל.

"מנהרת הטרור שנוטרלה הערב סמוכה למעבר ארז, המשמש למעבר רגלי לצרכים הומניטריים, מצטרפת למנהרת הטרור שנחפרה תחת מעבר כרם שלום ונוטרלה בינואר האחרון. המנהרות מוכיחות את הציניות של ארגון הטרור חמאס כלפי תושבי רצועת עזה.

חמאס ממשיך להשקיע משאבי-עתק בבניית מנהרות טרור ומחבל במאמצים ההומניטריים שמאפשרות מדינת ישראל ומדינות נוספות לתושבי רצועת עזה, במקום להשקיע בפיתוח הרצועה ולאפשר רווחה לתושביה.

ארגון הטרור חמאס פועל בשבועות האחרונים במטרה להפוך את מרחב הגדר ומרחב הפרימטר הביטחוני למרחב טרור ולחימה. הפרות הסדר האלימות ממשיכות להוות כסות לניסיונות טרור מעל ומתחת לקרקע, המנהרה שנוטרלה היא הוכחה נוספת לכך. צה"ל לא יאפשר למצב כזה להתממש וימשיך לפעול באופן שיטתי ומדויק למניעתו", נאמר בהודעת צה"ל.

"צה"ל שב ומזהיר מפני הגעה למרחב הגדר במהלך האירועים האלימים אליהם מכווין חמאס ב-14-15 למאי 2018, לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל וריבונותה וימשיך לפעול בנחישות כנגד הטרור מעל ומתחת לקרקע".