הוריו של הדר גולדין
הוריו של הדר גולדיןצילום: פלאש 90

משפחתו של קצין צה״ל, סגן הדר גולדין, המוחזק בידי חמאס, פנתה הערב לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולמתאם לענייני שבויים ונעדרים ירון בלום וביקשה מהם להעביר מסר לפלסטינים ולקהילייה הבינלאומית כי מעבר כרם שלום לא ייפתח מחדש עד להשבת חיילי צה״ל והאזרחים הישראליים הנמצאים בידי חמאס בעזה.

פרופ׳ שמחה גולדין אמר הערב, "המעבר בכרם שלום הוא הומניטארי וחייבים להתנות את פתיחתו בהשבת החיילים והאזרחים על פי הדין ההומניטארי הבינלאומי. דרך מעבר כרם שלום עוברים מדי יום לעזה מאות משאיות עמוסות סחורות המגיעות לישראל בקו ישיר של אוניות מטורקיה לנמל אשדוד.

מדובר בסחורות שהן תמיכה ישירה של האחים המוסלמים, הממשל הטורקי בראשות ארדואן וקטאר. חייבים לקשור בין פתיחתו המחודשת של המעבר לבין השבת החיילים והאזרחים - הומניטארי תמורת הומניטארי".

מעבר הסחורות בכרם שלום לא ייפתח החל ממחר ועד להודעה חדשה וזאת בעקבות אירועי ההשחתה מסוף השבוע בצדו הפלסטיני של המעבר. גם בסוף השבוע שעבר התפרעו במקום פלסטינים, והעלו באש תשתיות המשמשות להעברת דלקים לתחומי עזה.

על סגירת המעבר, מלבד סוגיות הומניטאריות החליטו מוקדם יותר היום שר הביטחון, ליברמן ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף במיל' כמיל אבו רוקון.