מים ביאליק בערב ההתרמה השנתי
מים ביאליק בערב ההתרמה השנתיצילום: Zikron Digital Productions

ערב ההתרמה השנתי לידידי המרכז האקדמי לב נערך בשבוע שעבר בניו יורק בהשתתפות נשיא המרכז פרופ' חיים סוקניק, סגן הנשיא סטיוארט הרשקוביץ' ומאות ידידי המרכז בצפון אמריקה.

הנואמת המרכזית בערב הייתה מים ביאליק, שחקנית יהודייה אורתודוקסית מהוליווד, ד"ר למדעי המוח בהשכלתה, אשר התפרסמה בזכות משחקה בסדרה "המפץ הגדול" בתפקיד המדענית איימי פארה פאולר. ביאליק היא קול מוביל בהגשמה עצמית של נשים ואף כתבה רב מכר בנושא.

ביאליק דיברה בכנס על עוצמה נשית ועל היכולת של אישה להגשים את כל חלומותיה, כאשר במקביל היא לא צריכה לוותר על אורח החיים הדתי שלה.

בנוסף, היא בירכה את המרכז האקדמי לב אשר מכשיר נשים דתיות רבות בתחומי הטכנולוגיה והמדעים מדי שנה ויוצר מהפכה משמעותית בחברה הישראלית: "מה שמיוחד כל כך במרכז האקדמי לב הוא היכולת להתגבר על המתח והמורכבות בנושא שילוב נשים דתיות במקצועות ההנדסה, תוך כדי כבוד לערכים שרבים מאתנו מחזיקים בהם".

את הדברים אמרה ביאליק בעקבות הנתונים שפורסמו לפיהם המרכז האקדמי לב הוא המקום המוביל בישראל בשילוב נשים בתחומי הטכנולוגיה ובפרט בתחום מדעי המחשב, כאשר קרוב ל-20% מהסטודנטיות בישראל הלומדות את התחום בחרו ללמוד אותו בקמפוס טל.

כ- 53% מהסטודנטים בתחום מדעי המחשב במרכז האקדמי לב הן נשים, אחוז עצום שאין לו אח ורע בישראל ובעולם כולו, כאשר הקמפוס מציע לסטודנטיות שילוב ייחודי של לימודי מדעים והנדסה ברמה הגבוהה ביותר, בשילוב לימודי יהדות.

במכתב שכתב ראש הממשלה, בנימין נתניהו למשתתפי הכנס, סיפר ראש הממשלה על תרומתם של בוגרי המרכז האקדמי לב לתעשייה הישראלית: "במשך כמעט 50 שנה המרכז האקדמי לב מכשיר סטודנטיות וסטודנטים בתחומי ההיי-טק, אלקטרוניקה, מנהל עסקים ומדעי החיים והבריאות. בוגרי המרכז האקדמי מסייעים לישראל לשמור על מעמדה כמובילה עולמית בתחום הטכנולוגיה והחדשנות. במהלך השנים הקימו בוגרי המוסד למעלה מ- 60 חברות היי-טק".

בהמשך הערב הוענקו פרסי מגן דוד למשפחתה של ד"ר רוזלי שכטר ז"ל ולגולן בן -אוני. ד"ר שכטר, בת לחסידי סאטמר שהיגרה לארה"ב בגיל 16, עשתה דוקטורט בפיזיקה באוניברסיטת ניו יורק והפכה לפורצת דרך לנשים בתחום הטכנולוגיה והעסקים. בן-אוני הינו ממומחי הסייבר בארצות הברית שעומד בראש מערך הסייבר בחברת "IDT". השניים, אנשי עשיה שהגיעו לתפקידים בכירים בעבודה קשה ומהווים מודל לחיקוי עבור סטודנטים יהודיים רבים.

"הסיפור האישי והמקצועי של מים, שזור היטב במטרתו של המרכז האקדמי לב בחברה הישראלית בפרט ובקהילה היהודית העולמית כולה" מסבירה יו"ר ידידי המרכז האקדמי לב אורורה קסירר: "גם בחיים האמתיים וגם במסך הטלוויזיה היא עוזרת לשבור את המיתוס שנשים אינן בעלי יכולת כמו גברים בתחומי המדעים והטכנולוגיה, והכל תוך כדי שמירה על אורח חיים דתי. מים היא מודל לחיקוי עבור נשים יהודית והיה לנו ברור כי היא המתאימה ביותר להיות הנואמת המרכזית בדינר".