דוד בר קפרא הי"ד
דוד בר קפרא הי"דצילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את הפסלטיני מוג'האד עאצי ברצח החקלאי דוד בר קפרא מרחובות, ב-2015.

לפני כחודש הרשיע בית המשפט בלוד את קרוב משפחתו של מוג'האד, עלאא עאצי, שהשתתף גם הוא באירוע, בעבירה של הריגה בלבד.

על פי כתבי האישום, בתאריך 23.6.15 קבעו המחבלים להיכנס שלא כדין לישראל לאחר שמוג'אהד שיקר לעלאא וטען כי בר קפרא חייב לו כסף על עבודתו בכרם שבבעלות המנוח, ובמטרה לגבות חוב זה.

יום למחרת, בשעות הבוקר, התקרבו המחבלים לעבר הכרם בשדות מושב פדיה, והבחינו בבר קפרא מבצע עסקה למכירת ענבים.

מוג'אהד, אשר הכיר את הדרך בה מנהל בר קפרא את עסקיו, הניח כי הוא קיבל לידיו כסף מזומן בתמורה לענבים. הם התקרבו לבר קפרא, ומוג'אהד פנה אליו ודרש ממנו כי יביא להם כסף.

בתגובה, שאל אותם בר קפרא באשר לזהותם וצעק לעברם "גנבים". בשלב זה, חסם מוג'אהד את פיו של בר קפרא באמצעות פיסת בד, ולאחר מכן נטלו הנאשמים מקל שהיה על הרצפה, והחלו להכות באמצעותו ובאמצעות ידיהם את בר קפרא בחוזקה בראשו ובכל חלקי גופו עד לקריסתו על הארץ.

תיעוד: כך נלכדו רוצחי דוד בר קפרא הי"ד

גם לאחר קריסתו של בר קפרא, המשיכו השניים להכותו בכל חלקי גופו באמצעות המקל ובאמצעות ידיהם, עד לשבירת המקל.

במהלך האירוע, שפך מוג'אהד על בר קפרא חומר הדברה שהיה במקום. לאחר שהוא נפל על הרצפה ואיבד את הכרתו, חיפשו הנאשמים בכיסיו כסף, אך מצאו צרור מפתחות. לאחר מכן, הניחו השניים מזרן על בר קפרא כשהוא חבול באופן קשה, ונמלטו מבלי להזעיק עזרה. לאור הפציעות הקשות, הובהל בר קפרא לבית החולים ובהמשך נקבע מותו.

העבירה שיוחסה לנאשמים היא עבירת רצח במזיד תוך ביצוע עבירה אחרת. השב"כ חקר תחילה את הפרשה בחשד לרצח על רקע לאומני אולם לאחר חקירה מאומצת הגיע למסקנה - נוכח הראיות שנאספו בתיק – כי מדובר ברצח שבוצע מהמניע הפלילי ומסקנה זו נמסרה על ידו לפרקליטות ולמשטרה.

בני משפחת בר קפרא זעמו על המסקנה וטענו לאורך כל הדרך כי רצח בר קפרא בוצע על רקע לאומני.