פרפרוגלו (באדום) לא מסתדר עם שחקני נהריה הערב
פרפרוגלו (באדום) לא מסתדר עם שחקני נהריה הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מצפון תפתח הרעה. בזמן שהצפון מעורר סקרנות ועניין רב בזירה הביטחונית, הערב (ראשון) סיפק האזור המתוח גם כדורסל גדול וניצחון חשוב מורלית ומקצועית.

רצף של שבעה הפסדים היו לה לעירוני נהריה נגד הפועל ירושלים, בעונה הרגילה, עד הערב. על אף שניצחה אותה בשנה האחרונה בפלייאוף ובגביע ווינר סל, מעטים האמינו כי דווקא הערב (ראשון), במשחק קצוות יכולה נהריה הנמצאת עם הגב אל הקיר לנצח את הירושלמים.

המעטים שהאמינו היו הצוות המקצועי והשחקנים של נהריה שלמרות פתיחה אדירה של האורחים מירושלים שקלעו 34 נקודות ברבע הראשון, לא ויתרו והצליחו לחזור ולהפוך את התוצאה בדרך לניצחון גדול וחשוב ששמר את חלום ההישרדות בתמונה.

נהריה, שניצחה רק אחד מחמשת משחקיה האחרונים, וגם הוא בתוצאה דרמטית עם סל בשניות הסיום, הפעם באה חדורת קרב ומטרה ולא איפשרה לירושלמים להתקרב מספיק בכדי להפוך את התוצאה בחזרה.

נהריה שבכל שלושת המשחקים האחרונים איבדה את המשחק מול ריצה גדולה של היריבה ברבע האחרון, הפעם הצליחה לסגור נהדר את האורחים מהבירה ברבע האחרון והנחילו לה הפסד שלישי ברציפות בחוץ עם 90:97. קר להם לירושלמים בחוץ. כל שכן בצפון.

אגב צפון. קבוצה צפונית לה פחות הלך הערב היא הפועל גלבוע/גליל. הצפוניים מהעמק נוחלים הפסד שלישי ברציפות לאחר רצף שבעה ניצחונות כשהפסידו הערב להפועל ת"א בתוצאה 78:86.