פייק ניוז. לובר
פייק ניוז. לוברצילום: Hadas Parush/Flash90

מנכ"ל תיאטרון אספקלריא, חגי לובר, הגיב בפוסט בפייסבוק לדיווח בעיתון "הארץ" ובערוץ עשר לפיו תלמידים שצפו בהצגה בכפר סבא נדרשו לשבת בהפרדה מגדרית, בנים קדימה ובנות מאחור.

"כן כן, זו הייתה ההצגה שלנו 'איזו מדינה' בכפר סבא, שזכתה לכותרת 'הפרדה בהצגה' על ידי ערוץ עשר, עיתון הארץ ופוליטיקאי אלמוני ממרץ, שעשו עליה סיבוב", כתב לובר.

"לא אירגנתי את האירוע בכללותו", הדגיש לובר, "אבל כצופה מהצד אני יכול לומר שבהחלט היו בנות שישבו מקדימה בין הבנים שלא כפי שנטען, ובכלל להגיד שהאירוע סבל מהדרת נשים זה פייק ניוז מהסוג החביב על עיתונאי ישראל. בנות ישבו עם בנים, בנות עלו לבמה והקריאו קטעים על ירושלים, בנות נאמו, ואפילו שרו עם הבנים את השירים שמלווים את ההצגה".

"הסיפור האמיתי שהיה הבוקר בכפר סבא לא טמון בעובדות שהיו או שלא. הסיפור האמיתי הוא הדתופוביה הפראית שפשטה בחלקים מהחברה החילונית, אותם חלקים עומדים אחוזי אימה מההדתה הנוראה שזקני ציון זוממים להפיל עליהם. כאילו שמישהו רציני מעלה בדעתו ששעה של ישיבה נפרדת תביא בכנפיה גם ציציות או חצאיות רח"ל", הוסיף לובר.

לדבריו, "הפחד מפני מפלצת ההדתה ניזון מעפיפוני תבערה המופרחים לחלל דרך קבע על ידי אנשים שריח רע של שנאה לכל דבר יהודי נודף מהם. הפעם אנחנו חטפנו. מי יהיה הבא בתור?".