המציע. ח"כ מנחם אליעזר מוזס
המציע. ח"כ מנחם אליעזר מוזסצילום: הלל מאיר/TPS

אחרי הגיוס והגיור - החרדים מסתערים על הדיור: במסגרת הניסיון להתמודד עם מצוקת הדיור בקרב האוכלוסיה החרדית, הורו חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לחברי הכנסת לקדם חוק שמתן מענק גם לרוכשי דירת יד שניה.

"בישיבת מועצת גדולי התורה אתמול הועלתה מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים ונתבקשתי על ידי מרנן ורבנן שליט"א להודיעכם שיש לפעול ולקדם בכל דרך אפשרית את חקיקת החוק למתן מענקים לזוגות צעירים הרוכשים דירות יד שניה", לשון המכתב ששיגר הבוקר מזכיר המועצת החסידית לחברי הכנסת של אגודת ישראל.

מדובר בהצעת חוק שמקדם יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ מנחם אליעזר מוזס מזה תקופה ממושכת אך היא נבלמת על ידי משרד האוצר.

במסגרת הצעת החוק המוצעת, יינתן מענק של 100,000 שקל לכל מחוסר דיור שירכוש דירה מיד שניה בגובה של עד 800,000 שקל.

לפני חודשים אחדים הסביר מוזס במליאת הכנסת את הרציונל העומד מאחורי תוכניתו. "ברגע שתחמתי את זה שזה לא יעלה יותר מ-800,000 שקל אין מה לחשוש שהמחירים יעלו. מה עוד שיש כזה שפע של דירות. הרי כל התייקרות באה כתוצאה מהיצע וביקוש. במקרה הזה יש כל כך הרבה דירות, אז ההיצע מספיק".

לדבריו, ''הרוכש יוכל לקבל 100,000 שקל כדי לשפץ את הדירה ולקבל משכנתה ראויה ובכך גם יחסוך המתנה של שנים וגם ישחרר לשוק את כל אותן דירות. אני מבקש משר האוצר שיחשוב עוד פעם, לחשוב על הדבר הזה בכובד ראש, כי הדבר הזה בנפשנו. נושא הדיור – זה בנפשנו הדבר הזה".