בית בטוח
בית בטוחצילום: יח"צ

נתחיל מזה שישנן הרבה אופציות לבחור מבניהן, ותוכלו לבחון כמה סוגים שלמערכות אזעקה לבית. כיום השוק מציע מערכות אזעקה שונות, מתוחכמות יותר לעומת בסיסיות, ועם גלאים מסוגים שונים.

איך תדעו איזה סוג אזעקה מתאים לכם? כמובן ששיקולי תקציב וצורך יכוונו אתכם.

צריך להבין שפרמטר נוסף שישפיע על הבחירה, הוא יכולתכם לתפעל ולתחזק את מערכת האזעקה. אם אתם מתקשים עם טכנולוגיה מתקדמת, מערכת חדשנית תהיה מסובכת עבורכם. חשוב לבחור במערכת שתהיה נוחה לשימוש מבחינתכם.

נקודה נוספת שצריך להתייחס אליה כאשר בוחרים את סוג מערכת האזעקה לבית, היא הזמינות שלכם להגיע למקום באם האזעקה מופעלת. מה הכוונה אתם שואלים? אם אתם לא נמצאים בקרבת הבית ויכולים להגיע אליו באם מתרחש אירוע חריג, אזעקת צופר לא תועיל לכם. אם אתם כל היום בעבודה, ומתפעלים את העניינים בשלט רחוק, מערכת אליה אתם יכולים להתחבר מהסמארטפון או מהמחשב תהיה רלוונטית יותר.

התקנת אזעקות שקטות VS אזעקות צופר

התקנת אזעקות שקטות והתקנת אזעקות צופר הן שתי הבחירות הפופולאריות בקרב לקוחות אשר מעוניינים להתקין אזעקה בביתם.

אזעקות עם צופר יתאימו עבור אנשים שבדרך כלל עובדים או נמצאים קרוב לבית, כך שאם מופעלת אזעקה, הם יכולים לשמוע אותה, או במידה והם מקבלים על כך התראה משכניהם ואפילו לנייד, יוכלו להגיע למקום במהרה. יש לציין כי החוק קובע שאם צופר אזעקה מרעיש מעל חצי שעה, בעל הבית עשוי להיקנס על כך.

ודאי שאם דיירי הבית אינם נמצאים במקום, אזעקת הצופר תהווה אך ורק גורם הרתעה ולא מעבר לזה.

חוץ מאזעקת צופר, יש גם אפשרות של מערכת אזעקה שקטה. מערכת אזעקה שקטה שולחת התראה לדייר (מגדירים זאת מראש) ומיידעת על האירוע. אפשר להגדיר כמה מספרי טלפון שיקבלו התראה במקרה של ניסיון פריצה.

סוגי הגלאים באזעקות

  • גלאי נפח הוא גלאי נפוץ באזעקות לבתים. גלאי הנפח משגר התראה במערכת האזעקה, ברגע שהוא קולט שינוי בנפח החלל במקום שבו הוא מותקן. כאשר גלאי הנפח קולט שחל שינוי, צופר האזעקה מופעל. כיום, גלאי הנפח יודעים להבחין בין שינוי בנפח החלל עקב כניסת חיית מחמד לאזור ובין אם מדובר בבן אדם.

  • גלאי זעזועים פועל על בסיס קליטה של זעזוע. אזעקות שפועלות על ידי גלאי זה מתאימות במיוחד למקומות שיש בהם כספת בקיר, משום שהגלאי יאתר כל זעזוע כמו קדיחה בקיר למשל) בעקבות ניסיון לפרוץ את הכספת.

  • גלאי אקוסטי פועל על ידי זיהוי של שינויים אקוסטיים בחלל בו הוא מותקן. בדרך כלל גלאי זה מתאים לחללים שיש בהם חלונות זכוכית ולפיכך אקוסטיקה רגישה, או למקומות שקטים, שהגלאי יצליח לאתר חריגות באקוסטיקה.