מעבר קל
מעבר קלצילום: יח"צ

איכשהו דברים נוטים להסתבך ולהתעכב, אבל אפשר לעשות את זה גם אחרת. במאמר זה תקבלו 4 טיפים למעבר עם מינימום בלגן ומקסימום יעילות ושלווה.

לעבור דירה זה עניין מתיש, נקודה. זה לא קל ברמה הפיזית, זה לא קל ברמה הנפשית, אם מדובר במעבר של משפחה, צריך להתמודד גם עם הילדים במהלך הפרויקט הזה, ההתארגנות וסידור החפצים, וכמובן שגם ישנה התמודדות עם כל ההשלכות שמביא עמו התהליך שובר השגרה הזה.

עם כל כאב הראש הנלווה, בכל זאת אפשר לעבור דירה ולשמור על שפיות. כמובן שכמו תמיד, הכל מתחיל ונגמר בגישה שלכם, גישה חיובית תשנה את פני הדברים, אבל בינינו, לא כל כך פשוט להישאר חיוביים כשאורזים בית שלם בקרטונים והכל על גלגלים.

שירותי הובלות במרכז: איך להתכונן למעבר? טיפים למעבר דירה מוצלח – חלק א'

• קבעו תאריך למעבר הדירה – עוברים לעיר או ליישוב במרכז? הזמינו חברת הובלות במרכז שבועיים מראש לפני המועד בו אתם מתכננים לעבור.

• קבעו תאריך להתחיל ולסיים עם האריזה - אולי זה נשמע לכם מיותר אבל כשמחליטים על מועד התחלה ומועד סיום, יש לזה השפעה פסיכולוגית. על ילדים זה בכלל עובד מצוין. כל הבית עובר למוד 'עוברים דירה', ויש הכנה נפשית לקראת האריזה וההתנהלות בארגזים, עד להתמקמות בבית החדש.

• הגדירו את סדר האריזה של כל חלק בבית - למשל, כל החפצים השימושים ביותר, ייארזו אחרונים.

• קבעו זמן התחלה וסיום לאריזה של כל חלק בבית - זה אחד הטיפים החשובים והמוצלחים ביותר. אם תקבעו זמן לארוז חדר שלכם, לעולם לא תצליחו לעמוד בזה. עם כל הרצון הטוב. לעומת זאת, קביעת זמנים לאריזה של חלקים בבית היא מציאותית יותר. קל יותר לאמוד ולקבוע משך זמן לצורך אריזה של תכולת ארון הבגדים שלכם לצורך העניין, מאשר של כל חדר השינה, וסביר להניח שתצלחו את המשימה בדייקנות.

• הגדירו חלוקת עבודה באופן מסודר והגיוני לכל בני הבית – חלוקת המשימות צריכה להיות פחות או יותר שוויונית כדי שאף אחד לא יתמרמר. כמובן שזה לא כולל ילדים קטנים.

• דאגו לתעסוקה לקטנטנים מראש – חשוב לארוז, חשוב למיין, חשוב לסדר.. חשוב להזמין מספיק זמן מראש חברת הובלות במרכז ליום המעבר שלכם, אבל חשוב יותר מכל הוא לדאוג לסידור לילדים קטנים, במידה ויש לכם זאטוטים בבית. אולי הם לא יכולים לעזור יותר מדי בעבודת האריזה או הפריקה אבל חשוב מאוד שתפנו את עצמכם לעבודה יעילה, ולצורך כך, תצטרכו לדאוג להם מראש לתעסוקה. חשבו כיצד להעסיק אותם כך שלא יפריעו לכם בזמן המעבר, או לחלופין, מצאו להם סידור מבעוד מועד.

• סמנו את הקרטונים בצורה מסודרת בהתאם לתכולתם – זה נשמע מובן מאליו, אבל תתפלאו לגלות כמה אריזות מתחילות באופן מסודר ונגררות לבלגן שלם. הקפידו לרשום על כל ארגז מה הוא מכיל, והשתדלו שלא לערבב בין חפצים. ארגז כלי מטבח צריך להכיל אך ורק כלי מטבח, ארגז בגדי חורף – סוודרים, רק סוודרים, וכיוצא בזאת.