נתניהו במרכז הרב: חזרנו הביתה ונשמור עליו לנצח נצחים
התייחסות נתניהו לתרומתו המדינית של הרב קוק החל מדקה 8:53

בנאומו בישיבת 'מרכז הרב' לכבוד יום ירושלים ציין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי לבד מגדולתו בתורה היה הראי"ה קוק זצ"ל פעיל משמעותית גם בזירה המדינית.

נתניהו הזכיר את תרומתו של הרב קוק למהלכים שקדמו לפרסום הצהרת בלפור וגם לחיזוק הקשרים עם הבית הלבן והממשל האמריקאי. כעת מותר לגלות כי לפרטים אודות ביקורו של הראי"ה בבית הלבן נחשף ראש הממשלה בכתבה שפורסמה בערוץ 7 לפני כעשרה חודשים.

בבית הרב קוק מספרים כי לפני זמן מה פנו אנשי לשכת ראש הממשלה וביקשו מידע נוסף אודות ביקורו של הראי"ה בבית הלבן, ביקור עליו דווח בערוץ 7. המידע המלא והמתועד בצילומים ובדיווחים עיתונאיים שעסקו בביקורו של הרב בארה"ב הועבר ללשכת נתניהו והדברים היוו בסיס לדבריו של ראש הממשלה באירוע המרכזי לציון יום ירושלים ב'מרכז הרב'.

הרב עם ראשי עיריות שיקגו ובוסטון (צילום: ארכיון בית הרב)

בבית הרב מזכירים כי "הרב קוק התקבל בארה"ב באופן מאוד מרשים. בניו יורק הוא קיבל מראש העיר ג'ון היילן אזרחות כבוד של ניו יורק ובוושינגטון הוא הודה לנשיא קלווין קולידג' על החוק שקידם בקונגרס שמכיר בזכות של העם היהודי לבית לאומי בארץ ישראל".

"זו מעין סגירת מעגל שהחל עם הרב קוק, הרב הראשי שלחם על הצהרת בלפור והדמות היחידה שייצגה את העם היהודי אז, עד ראש הממשלה בנימין נתניהו שבימיו הוכרה ירושלים כבירתנו על ידי ארצות הברית", אומרים בבית הרב.

יאיר דן, מנהל הפיתוח בבית הרב קוק מוסיף: "התיעוד הנדיר של הכבוד לו זכה הרב קוק בבית הלבן, שהוצאנו בארכיון בית הרב, שבניהולו של הרב ארי שבט, במסגרת המחקר על ביקור הרב קוק בארה"ב, מרגש במיוחד לאור העובדה שהיום נחנכה השגרירות האמריקאית בירושלים. כמעט 100 שנים לאחר שהרב קוק הודה לנשיא על החוק המכיר בהצהרת בלפור חונכת ארה"ב את השגרירות בירושלים".

הראי"ה בדרכו לבית הלבן
הראי"ה בדרכו לבית הלבןצילום: ארכיון בית הרב

צילום דיווח סוכנות הידיעות על הביקור
צילום דיווח סוכנות הידיעות על הביקורצילום: ארכיון בית הרב