ראש ההרכב השופט ניל הנדל
ראש ההרכב השופט ניל הנדלצילום: Miriam Alster/Flash90

שופטי בית המשפט העליון, ניל הנדל יוסף אלרון ויעל וילנר, דחו אחר הצהריים (שלישי) את עתירת שדולת הנשים נגד המשך קיומה של תוכנית "משפיעים - צוערים חרדים לשירות המדינה" בהפרדה מגדרית.

העתירה הוגשה נגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה לבטל את החלטת בית הדין האזורי לאכוף את ביטול ההפרדה המגדרית בתכנית באופן מיידי.

בשדולת הנשים טענו כי החלטת בית הדין הארצי לעבודה לאפשר את המשך ההפרדה המגדרית בתכנית שגויה, והיא בגדר "טעות משפטית מהותית", אך השופטת יעל וילנר שכתבה את פסק הדין דחתה את הטענה.

"הלכה היא כי בית משפט זה אינו יושב כערכאת ערעור על פסקי הדין של בית הדין הארצי לעבודה וכי התערבות בפסיקתו תוגבל אך למקרים מיוחדים וחריגים בהם נתגלתה טעות משפטית מהותית בעלת חשיבות משפטית או ציבורית, וההתערבות נדרשת לשם עשיית צדק", ציינה השופטת וילנר.

לדבריה, "אין לקבל את טענת העותרת לפיה נפלה בפסק-דינו של בית הדין הארצי 'טעות משפטית מהותית' כאשר סטה מההלכה בדבר אי-התערבות בהחלטות בעניין מתן סעדים זמניים... אמנם, כפי שציינה העותרת, ככלל, ביקורת ערעורית על החלטות בבקשות לסעדים זמניים היא מצומצמת ותיעשה במקרים חריגים. עם זאת, במקרים שבהם יכולה להיות השפעה בלתי הפיכה או ניכרת על זכויות הצדדים במתן הסעד הזמני, ובייחוד במקרים בהם מתבקש צו עשה המשנה מצב קיים, אמת המידה להתערבות היא רחבה יותר, והיקף ההתערבות תלוי בנסיבות המקרה הנדון".

שר הפנים אריה דרעי בירך על ההחלטה, "אני מברך על החלטת בג"ץ לדחות את העתירה הקנטרנית שניסתה לעצור את תכנית הצוערים שהובלתי, לשילוב צעירים חרדים בשירות המדינה. בכך השמיע בג"ץ קול ברור נגד הנסיונות לכפות אורח חיים שונה על הציבור החרדי".