נפתלי בנט
נפתלי בנטPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

משרד החינוך לטובת תלמידי החינוך המיוחד במגזר החרדי: לבקשת הורי תלמידים מהמגזר החרדי, לראשונה חופשת תלמידי החינוך המיוחד תתקיים במועד זהה לחופשת יתר תלמידי המגזר החרדי.

חופשת הקיץ בחינוך החרדי מסתיימת במרבית בתי הספר בא' באלול, ועל פי לוח השנה הלועזי בשנה הנוכחית, ב-12.8. לעומת זאת חופשת הקיץ בחינוך המיוחד מתקיימת בשבועיים האחרונים של אוגוסט ומסתיימת בסופו וכפי הנהוג בכל המגזרים.

המציאות הנוכחית שבה חופשת הקיץ של החינוך המיוחד אינה תואמת את חופשת הקיץ של יתר התלמידים במגזר החרדי מעוררת קושי שכן למשפחות חרדיות רבות ישנם תלמידים הן בחינוך המיוחד והן בחינוך הרגיל ופיצול ימי החופשה פוגע בשגרת יומם.

כמו כן במועדי החופשה הנוכחיים לא ניתן לקבל סיוע מטעם עמותות השולחות בני ישיבות המתנדבים בבתי תלמידי החינוך המיוחד שכן בזמן חופשת תלמידי החינוך המיוחד, תלמידי הישיבות כבר אמורים לשוב ללימודיהם.

לאחר פניות של הורים בחינוך החרדי בבקשה לתקן את המצב הקיים, נענה משרד החינוך ובשיתוף הרשויות המקומיות פעל להתאים את מועדי החופשה של שירותי החינוך המיוחד למועדי החופשות בחינוך החרדי.

בעוד מועדי החופשה המקוריים היו מד' באלול (15.8) ועד כ' באלול (31.8), הרי שמועדי החופשה לאחר השינוי יתקיימו מי"א באב (23.7) ועד כ"ח באב (9.8).

שר החינוך, נפתלי בנט: ״לאחר שנים שהורים לילדים בחינוך המיוחד מהמגזר החרדי התמודדו עם הפער שבחופשות הקיץ של ילדיהם, אנחנו עושים היום מהלך צודק ונכון שיתקן. מדובר בצורך שעלה מן השטח על ידי ההורים, ולכן הנחיתי את גורמי משרדי לגבש פתרון הולם בהקדם. שמענו - וטיפלנו. עתה יוכלו המשפחות לנצל את חופשת הקיץ כדי להנות, לטייל ולצבור כוחות יחד ללא הפרעה.

כשר החינוך של כל ילדי ישראל, לילדי החינוך המיוחד יש פינה מיוחדת בליבי, ואני שמח על הזכות לתקן ליקוי שהפריע להם משך שנים״.

סגן שר החינוך מאיר פרוש: "אני רוצה להודות לשר החינוך ולמנכ"ל, על שיתוף פעולה אמיץ, יחד עם ראשי האגפים ואנשי לשכתי, שהביאו לאחר אינספור ישיבות לתוצאה מוצלחת זו. קביעת לוח חופשות מותאם הוא רגע היסטורי. זהו יום גדול ב"ה שבו ניתנת חופשה לילד עם שאר אחיו. בשורה זו טומנת בחובה תחושה של הבנה והכרה בצורך של ילדים והורים אלו להיות שווים בין שווים".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: ״משרד החינוך החליט לתקן עיוות מתמשך, לאור בקשת ההורים. חופשת הקיץ היא זמן איכות עבור המשפחות, זמן של ביחד, למען המשפחה, ואין כל סיבה שתלמידים לא ייצאו לחופשה יחד עם אחיהם. זו החלטה הגיונית ומתבקשת, ואני מאחל לתלמידים כולם חופשה נעימה".